Companii

Lidl deschide în 2012 de trei ori mai multe magazine ca anul trecut

Lidl deschide în 2012 de trei ori mai multe magazine ca anul trecut

Autor: Cristina Roşca

06.02.2012, 00:04 1156

Retailerul german Lidl va deschide până la finalul aces­tui an 66 de magazine, urmând a ajunge la un total de 200 de uni­tăţi, potrivit Mediafax. Numărul inaugurărilor din 2012, cu ma­gazinele deschise în ianuarie, va ajunge la 71, de peste trei ori mai multe decât în 2011.

"Vrem să ajungem la circa 200 de magazine în acest an în Ro­mânia, fiecare unitate are o suprafaţă între 900 şi 1.200 mp, iar investiţia aferentă, fără teren, depăşeşte un mi­lion de euro", a afirmat Alin Trnobranschy, director de vân­zări al Lidl România pentru zona de sud a ţării, citat de Mediafax.

Lanţul german de magazine de tip discount are astfel pentru acest an un buget de investiţii de circa 70 de milioane de euro, fără achiziţiile de terenuri, potrivit estimărilor ZF. Oficialii companiei nu au transmis până la închiderea ediţiei la solicitarea ZF valoarea investiţiilor. De regulă retailerii cum­pă­ră terenurile cu mai multe luni înainte de începerea construc­ţiei efective a magazinelor.

Lidl a devenit cel mai ex­tins lanţ de comerţ mo­dern din România anul tre­cut, depăşind Penny Mar­ket care a deţinut mai mult timp poziţia de lider du­pă nu­mărul de maga­zi­ne. Ger­ma­nii au iniţiat ast­fel una din­tre cele mai agre­­sive ini­ţia­tive din re­tai­lul modern au­tohton din ulti­mii ani. Doar în ia­nua­rie re­ţea­ua a des­chis cinci maga­zi­ne după alte 22 inau­gu­rate în ultimele trei luni ale lui 2011. Com­pa­­nia a înce­put să deschidă magazine con­struite de la zero în oc­tom­­brie anul trecut după ce la jumătatea anului a rede­nu­mit magazinele Plus Discount.

Lidl şi-a făcut intrarea în România prin preluarea în 2010 a re­ţelei de maga­zi­ne de discount Plus de la gru­pul Tengelmann. Re­ţea­­ua nu a anunţat încă re­zultatele afe­ren­te anului trecut. Plus Discount a avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele din 2009. Cifra de afa­­­ceri a companiei a crescut însă anul tre­cut comparativ cu 2009 de la 1,3 mld. lei (307 mil. euro) la 1,45 mld. lei (345 mil. euro).

Deşi discounterii Lidl şi Penny Market ocupă primele po­ziţii în topul celor mai extinse reţele de comerţ, ei nu se găsesc pe podium şi la ordonarea după cifra de afaceri. Acest din urmă top este condus de Metro Cash&Carry, Kaufland şi Carrefour.

Toţi cei trei sunt jucători pe suprafaţă mare, magazinele lor având chiar şi peste 10.000 de metri pătraţi şi zeci de mii de produse. La polul opus, discounterii au magazine de sub 2.000 de metri pătraţi, cu doar câteva mii de produse.

În aceste condiţii, aceşti jucători trebuie să mizeze pe o reţea extinsă de magazine care să le poată asigura vânzări de câteva sute de milioane de euro.

Totodată, o reţea extinsă de magazine poate asigura vizibilitate şi o poziţie puternică pe piaţă în raport cu concurenţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO