Companii

Lorand Szarvadi, Domo: Daca piata isi revine brusc, nu vom avea ce vinde

Lorand Szarvadi, Domo: Daca piata isi revine brusc, nu vom avea ce vinde

Lorand Szarvadi, directorul general al Domo: Fiecare jucator are rezerve pentru un an, dar doi ani mi-e greu sa cred ca vom rezista toti. Chiar si jucatorii internationali si-au amanat planurile de expansiune, fiind cazul grupului Media-Saturn.

15.01.2009, 18:47 164

"Ne putem astepta la probleme daca piata isi revine, pentru ca nu va fi marfa. Nimeni nu mai comanda si toti au stocuri mici, producatorii nu mai fabrica, iar in toamna ar putea sa nu existe marfa", a spus Szarvadi, director general al Domo, companie detinuta de fondul de investitii Equest Investment Balkans, care opereaza si retailerul bulgar Technomarket.

Reducerea stocurilor retailerilor electroIT a avut loc la final de an odata cu aplicarea reducerilor promotionale pentru sezonul sarbatorilor, dar si pentru eliminarea produselor cu stocuri supradimensionate. Un exemplu este cel al televizoarelor LCD, fiecare dintre cei trei retaileri, Altex, Domo si Flamingo, avand promotii cu reduceri importante in aceasta categorie.
"Intre august si noiembrie s-au pierdut foarte multi bani. In decembrie am avut vanzari bune, insa profitul si adaosul au fost sub asteptari pentru ca a fost o competitie foarte mare pentru a termina stocurile", a spus Szarvadi.
Evolutia indicatorilor din 2008 a fost influentata si de pregatirile pentru listarea companiei formata din Domo si Technomarket. Cheltuielile pentru listarea companiei TechnomarketDomo s-au ridicat la 4 milioane de euro, iar partea suportata de Domo a fost de 1,5 milioane de euro.
"Din acest proiect, nefinalizat inca, foarte putin va putea fi folosit peste doi ani cand poate vor fi conditii favorabile pentru listare", a declarat Szarvadi.
Pana la listare, participatia de 25% a lui Szarvadi in actionariatul Domo va fi transformata in luna ianuarie in 15% din actiunile companiei nou formate, care contine Domo si Technomarket.
Daca anul trecut afacerile retailerilor au inregistrat marje de profit acceptabile pentru un an de criza, urmatorii doi ani aduc in discutie problema supravietuirii. "Fiecare jucator are rezerve pentru un an, dar doi ani mi-e greu sa cred ca vom rezista toti. Chiar si jucatorii internationali si-au amanat planurile de expansiune, fiind cazul grupului Media-Saturn", a spus Szarvadi. Retailerii de electrocasnice Media Markt si Saturn sunt detinuti de grupul german Metro.
Planul de criza este simplu si prevede in principal optimizarea retelei, renegocierea chiriilor si reducerea stocurilor, chiar si cu pericolul subdimensionarii in cazul revenirii pietei.
In privinta retelei directorul Domo precizeaza ca va creste cu circa 10.000 mp, in urma deschiderii a 13-14 magazine ce vor totalizata 15.000 mp si a inchiderii unor unitati reevaluate, ce insumeaza 5.000 mp.
Estimarile sunt realizate pentru magazinele pentru care s-au semnat deja contractele, iar spatiile sunt aproape de finalizare. Astfel, in prima jumatate din 2009 compania intentioneaza sa deschida doua magazine Technomarket de cate 3.000 mp in Pitesti si Suceava si 5-6 magazine Domo. Trei dintre aceastea vor fi in Drobeta-Turnu Severin, Arad si Suceava.
"Categoric, acum in urma reeavaluarii planurilor de extindere a multor companii, exista multe spatii si dezvoltatorii te invita la vizionari, Am inceput si discutii pentru renegocierea chiriilor, iar pana la finalul anului bugetam o reducere de 10% pentru chiriile magazinelor ce exista acum", a spus Szarvadi.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO