Companii

Lufthansa: inmultirea deplasarilor pentru afaceri va duce incasarile la 29 mil. euro

08.11.2005, 18:57 26

Compania aeriana germana Lufthansa estimeaza o cifra de afaceri de 29 de milioane de euro pe piata romaneasca, in crestere cu 45% fata de nivelul realizat in 2004.

"Ca urmare a numarului sporit de zboruri oferite in 2005 fata de 2004, a evolutiei pozitive a pietei, precum si a sporirii deplasarilor de afaceri, tinta pentru anul acesta a cifrei de afaceri este 29 de milioane de euro", a declarat Stefan Lau, managing director pentru Romania si Moldova al companiei Lufthansa.

Numarul de zboruri saptamanale operate de Lufthansa a crescut la 47 anul acesta, fata de 28 de zboruri saptamanale in octombrie 2004.

Pe locul trei in Romania, dupa Tarom si Air France-KLM, Lufthansa intentioneaza sa-si creasca cota actuala de piata de 15%.

"Cu conditia obtinerii aprobarilor necesare legate de drepturile de zbor, intentionam ca in vara 2006 sa operam cu avioane de capacitate mai mare, ceea ce va permite cresterea cotei de piata cu 3-4%", a explicat Lau.

Printre planurile de viitor ale companiei se numara cresterea campaniilor de promovare a Lufthansa prin emiterea sistemului de bilete electronice sau introducerea programului de fidelitate pentru firme mici si mijlocii.

Desi monitorizeaza atent evolutia companiilor aeriene low-cost, cei de la Lufthansa nu cred ca pozitia lor poate fi afectata negativ de prezenta acestor operatori.

"Cu siguranta ca vor influenta evolutia pietei. Acestea vor viza in primul rand segmentul de piata deja existent, format din pasagerii liniilor aeriene prezente pe piata, dar vor genera si potential nou: o parte a clientelei transportului cu autocarul va apela la serviciile acestora", a spus Laur.

Directorul Lufthansa crede ca piata romaneasca a transporturilor aeriene a inregistrat o evolutie ascendenta. "Pregatirea pentru intrarea in Comunitatea Europeana, dezvoltarea economica si atractivitatea investitiilor in Romania sunt principalii factori care vor influenta dezvoltarea transporturilor aeriene. Nu sunt de neglijat nici populatia Romaniei si cresterea nivelului de trai."

Compania germana opereaza 47 de zboruri saptamanale din Romania catre Germania: la MŸnchen 3 zboruri zilnice, la Frankfurt 2 zboruri zilnice. De anul acesta compania germana a introdus doua zboruri directe: Bucuresti - Dusseldorf si Bucuresti-Timisoara-Munich, care opereaza 6 zile pe saptamana.

Lufthansa nu este singura companie aeriana internationala care a remarcat potentialul de crestere al pietei aeriene din Romania si a introdus curse suplimentare. Aceeasi strategie a fost aplicata intr-o masura mai mare sau mai mica si de alti operatori aerieni precum British Airways, Air France sau KLM. Cei de la Lufthansa nu s-au aratat interesati de introducerea de curse interne, deoarece acordul de trafic aerian nu prevede acest lucru, dar si datorita faptului ca Tarom si Carpatair asigura o retea dezvoltata a serviciilor de transport intern.

Tarifele practicate de operatorul german au fost revizuite si au fost introduse noi nivele tarifare atat in economy, cat si in business class.

Tarifele cu plecare din Romania catre destinatii din Europa incep de la 250 de euro (fara taxe de aeroport) la clasa economy, iar cele pentru clasa business au fost reduse pentru unele destinatii de la 1.200 de euro la 950 de euro.

La nivel global, Lufthansa a inregistrat pe primul semestru al acestui an un profit operational de 253 de milioane de euro si anticipeaza un profit operational anual de 400 de milioane de euro. Venitul companiei pe primele sase luni ale lui 2005 a atins nivelul de 8,5 miliarde de euro.

Lufthansa a transportat pe primele noua luni ale acestui an 38,8 milioane de pasageri, in crestere cu 0,5% fata de anul precedent. In 2004, compania germana a transportat 50,9 milioane de pasageri, in crestere cu 12% fata de anul anterior, iar gradul de incarcare al grupului Lufthansa (pasageri si divizia cargo) a crescut cu 1,3% la 71,1%.

Lufthansa este membru fondator al aliantei aeriene Star Alliance, din care mai fac parte: Air Canada, Austrian Airlines, United Airlines, SAS Skandinavian Airlines, LOT (Liniile Aeriene Poloneze), British Midland, Singapore Airlines, Air New Zealand, Spanair, Asiana, Thai Airways, Varig.

Alte companii care activeaza pe piata transporturilor aeriene din Romania sunt: Tarom, Air France, KLM, British Airways sau Austrian Airlines.

lavinia.marin@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO