Companii

Müller nu reuşeşte să scape de pierderi

Autor: Adelina Mihai

17.02.2011, 23:50 134

Müller Dairy România, o asociere între germanii de la Müller şiacţionarii Tuborg România, a încheiat anul trecut cu o cifră deafaceri de peste 9,5 milioane de euro, de 2,5 ori mai mare decât în2009, însă a continuat să fie pe pierderi.

Compania, prezentă pe piaţa locală din luna august a anului2008, a avut în 2009 pierderi mai mari decât cifra de afaceri,respectiv pierderi de 4,76 mil. euro la afaceri de 3,8 mil. euro,potrivit datelor publicate de Registrul Comerţului.

"Valoarea pierderilor înregistrate anul trecut de companie seîncadrează în planul nostru pentru cinci ani. Însă nu sunt banipierduţi, sunt bani investiţi în consolidarea şi loializareabrandului pe piaţa românească, e normal să nu faci profit în primiiani", a spus Tzafrir Granat, executivul de origine israeliană carea preluat la începutul acestui an conducerea companiei. AnteriorGranat a fost vicepreşedinte de marketing al companiei. MüllerDairy România este un jointventure între nemţii de la Müller şiCentral Bottling Company (CBC), care este acţionar al companieiCoca-Cola Israel, dar şi al producătorului berii Tuborg de pe planlocal.

În prezent, Müller are în România 11 produse şi intenţionează sămai aducă noi sortimente, în funcţie de "nevoile consumatorilor".Cu toate acestea, românii nu sunt mari consumatori de iaurt,consumul per capita fiind de 4,25 kilograme pe an, în creştere cu6,25% faţă anul anterior.

"Cred că va creşte consumul de iaurt până la 4,5 kg/capita înacest an în România. În Franţa, consumul per capita este de patruori mai mare, în Germania de 3,5 ori mai mare, iar în ţări precumCehia sau Polonia consumul este dublu faţă de România", a mai spusGranat. El a adăugat că retailul modern aduce 70% din vânzărilecompaniei, restul fiind generat de magazinele tradiţionale şi că înprezent compania deţine o cotă de piaţă de 12% pe segmentul deiaurturi cu fructe, unde se poziţionează pe locul trei, după Danoneşi Friesland, potrivit propriilor informaţii.

"Oricât de loiali ar fi consumatorii unui brand, nu pot săcumpere iaurt numai o dată pe săptămână, de aceea vrem să neorientăm şi spre comerţul tradiţional, care ne va aduce 35% dinvânzări anul acesta, faţă de 30% în 2010. Estimăm că vom avea anulacesta o creştere mai mică a vânzărilor, însă va fi de douăcifre."

Müller nu are capacităţi de producţie în România, iaurturilefiind importate, însă reprezentanţii companiei au spus ieri că iauîn calcul fie o investiţie de la zero într-o fabrică, fie achiziţiaunui producător. Potrivit unor surse din piaţă, anul trecutproducătorul şi-a manifestat interesul pentru preluarea Albalactdin Alba Iulia, însă discuţiile nu s-au concretizat. Albalact estecel mai mare producător independent de lactate din România, fiindcontrolat de familia Ciurtin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO