Retailerul suedez de îmbrăcăminte H&M, intrat pe piaţa locală în urmă cu circa un an, a realizat în România în primul trimestru al anului fiscal 2011-2012 vânzări de 127 milioane de coroane suedeze (circa 14,4 mil. euro), ceea ce înseamnă o medie per magazin de 1,3 mil. euro.
Rezultatele obţinute în România sunt comparabile cu cele ale magazinelor din Suedia, ţara mamă a H&M, cu un PIB per capita de circa şase ori mai mare decât cel al României.
Deşi suedezii au amânat mult timp intrarea pe piaţa locală, alegând extinderea în alte ţări, vânzările din România în perioada 1 decembrie-29 februarie s-au ridicat la 14,4 mil. euro, similare celor din Ungaria, unde retailerul de haine are un număr aproape dublu de magazine.
Retailerul a intrat în forţă pe piaţa locală, deschizând încă din primul an de funcţionare 11 magazine, un record pentru H&M la intrarea pe o nouă piaţă. Compania a fost încurajată şi de impactul pe care l-a avut deschiderea primelor magazine, când coada se întindea pe câteva zeci de metri şi număra câteva sute, chiar mii de persoane. Pe de altă parte, suedezii au profitat la maxim de condiţiile favorabile din piaţa centrelor comerciale, unde şi-au ales cele mai bune spaţii şi au negociat chiriile la sânge.
În acest context, suedezii de la H&M au avut în perioada martie-noiembrie 2011 vânzări de 37 de milioane de euro.
Suedezii urmează să mai deschidă în acest an mai multe magazine. Doar în primăvară sunt stabilite deja cinci deschideri, toate în provincie, în Arad (Atrium Mall), Iaşi (Palas Iaşi), Craiova (Electroputere Parc), Brăila (Promenada Mall) şi Suceava (Iulius Mall). Carlos Duarte, cel care are pe mână magazinele din România, asigură că expansiunea nu se va încheia aici.
Primul pe lista deschiderilor se află magazinul din Arad, care îşi deschide porţile pe 5 aprilie. Suedezii au închiriat în Atrium Mall aproape 1.600 mp.
În acest context, vânzările H&M în România ar putea ajunge anul acesta la 60 mil. euro, potrivit estimărilor ZF, care au la bază vânzările medii per magazin în primul trimestru. Cu un asemenea nivel al vânzărilor, H&M ar începe să se bată cot la cot cu eternii rivali de la Zara, cel mai mare retailer de fashion din România. Zara a avut în 2010 afaceri de 57 mil. euro cu o reţea de 13 magazine, dar şi spaniolii au continuat să se extindă, astfel că "duelul" se anunţă cu atât mai interesant.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels