Companii

Magazinele H&M din România au avut vânzări record în regiune

Magazinele H&M din România au avut vânzări record în regiune

Autor: Cristina Rosca

30.03.2012, 00:04 727

Retailerul suedez de îmbrăcă­minte H&M, intrat pe piaţa locală în urmă cu circa un an, a realizat în România în primul tri­mes­tru al anului fiscal 2011-2012 vân­zări de 127 milioane de coroane suedeze (circa 14,4 mil. euro), ceea ce înseamnă o medie per magazin de 1,3 mil. euro.

Potrivit raportului financiar al H&M, vânzările per magazin în Ro­mânia sunt cele mai mari din re­giune, depăşind state precum Po­lonia, Cehia sau Ungaria, unde suedezii sunt prezenţi deja de mai mulţi ani. Mai mult, magazinele H&M din România au avut în medie vânzări aproape duble faţă de cele realizate în Ungaria.

Rezultatele obţinute în România sunt comparabile cu cele ale ma­ga­zinelor din Suedia, ţara mamă a H&M, cu un PIB per capita de circa şase ori mai mare decât cel al României.

Deşi suedezii au amânat mult timp intrarea pe piaţa locală, alegând extinderea în alte ţări, vânzările din România în perioada 1 decembrie-29 februarie s-au ridicat la 14,4 mil. euro, similare celor din Ungaria, unde retailerul de haine are un număr aproape dublu de magazine.

Retailerul a intrat în forţă pe piaţa locală, deschizând încă din primul an de funcţionare 11 magazine, un record pen­tru H&M la intrarea pe o nouă piaţă. Compania a fost încurajată şi de im­pactul pe care l-a avut deschiderea pri­melor magazine, când coada se întin­dea pe câteva zeci de metri şi număra câteva sute, chiar mii de per­soa­ne. Pe de altă parte, suedezii au profi­tat la maxim de condiţiile favora­bile din piaţa centrelor comerciale, unde şi-au ales cele mai bune spaţii şi au negociat chiriile la sânge.

În acest context, suedezii de la H&M au avut în perioada martie-noiem­brie 2011 vânzări de 37 de mi­lioane de euro.

Suedezii urmează să mai deschidă în acest an mai multe magazine. Doar în primăvară sunt stabilite deja cinci des­chi­deri, toate în provincie, în Arad (Atrium Mall), Iaşi (Palas Iaşi), Craio­va (Electroputere Parc), Brăila (Pro­me­nada Mall) şi Suceava (Iulius Mall). Carlos Duarte, cel care are pe mână ma­ga­zinele din România, asigură că expansiunea nu se va încheia aici.

Primul pe lista deschiderilor se află magazinul din Arad, care îşi deschide por­ţile pe 5 aprilie. Suedezii au închi­riat în Atrium Mall aproape 1.600 mp.

În acest context, vânzările H&M în România ar putea ajunge anul acesta la 60 mil. euro, potrivit estimărilor ZF, care au la bază vânzările medii per ma­ga­zin în primul trimestru. Cu un ase­menea nivel al vânză­rilor, H&M ar în­cepe să se bată cot la cot cu eternii ri­vali de la Zara, cel mai mare retailer de fashion din România. Zara a avut în 2010 afaceri de 57 mil. euro cu o reţea de 13 magazine, dar şi spa­niolii au con­tinuat să se extindă, astfel că "duelul" se anunţă cu atât mai interesant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO