Companii

Magazinele multibrand contribuie la rulajul de 50 de milioane de euro al distribuitorului Nike

22.09.2008, 19:37 33

 

Elmec Romania, distribuitorul brandului Nike la nivel local, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 50 de milioane de euro, in crestere cu 18% fata de anul anterior, principalii factori fiind dezvoltarea constanta a pietei, care a determinat investitii in crearea de noi spatii comerciale de tip mall sau galerii comerciale.
"Desi retailul detine cea mai importanta pondere in totalul vanzarilor, in evolutia ultimului an am observat o modificare in structura vanzarilor, in directia cresterii accelerate a vanzarilor prin magazine multibrand. Mai mult de atat, s-a observat ca, la nivel general, incepem din ce in ce mai mult sa ne transformam intr-o societate de consum, iar consumatorul sa-si diversifice constant nevoile si asteptarile fata de un produs", a declarat pentru ZF Andreea Vasile, marketing coordonator al diviziei de sport in cadrul Elmec Romania.
Expansiunea retailului in Romania a determinat compania sa adauge pe lista de prioritati intre cinci si zece magazine pana la finele acestui an, in functie de proiectele de centre comerciale finalizate in Bucuresti si in tara.
"Investitia intr-un magazin poate varia intre 50.000 de euro si cateva sute de mii de euro, in functie de tipul magazinului (brandul/brandurile care vor fi comercializate in interiorul acestuia), segmentul de cumparatori, locatia magazinului sau suprafata comerciala", spune Vasile.
Noile unitati vin sa completeze lantul de 40 de magazine pe care compania Elmec Romania le opereaza la nivelul intregii tari, dintre care peste 20 de unitati sunt deschise in Capitala. Alegerea unei locatii este o problema serioasa, mai ales " din cauza costurilor crescute de pe piata imobiliara si a multitudinii de centre comerciale care si-au anuntat deschiderea in urmatorii ani", dupa cum spune reprezentantul Elmec Romania.
Produsele comercializate de companie se adreseaza umei game variate de consumatori, ceea ce inseamna ca afluenta crescuta de vizitatori in malluri este un factor important in selectarea posibilelor locatii. Elmec distribuie branduri internationale de renume precum Nike, Calvin Klein, Pepe Jeans, Miss Sixty, Energie, Marlboro Classics sau Polo Jeans by Ralph Lauren. "Compania poarta in mod constant discutii cu proprietarii unor branduri conoscute pentru reprezentarea lor pe piata din Romania, ceea ce inseamna ca ne vom creste treptat portofoliul de branduri distribuite in Romania. Momentan insa nu putem comunica aceste nume, din motive de confidentialitate", explica Vasile.
Elmec Romania, companie care are 600 de angajati, este detinuta de grupul elen Elmec Sport.
La nivel local, pe segmentul articolelor sportive brandul Nike concureaza cu marci precum Lotto, importat de compania Extenso, Adidas, Puma sau Reebok.In ceea ce priveste segmentul articolelor de imbracaminte casual, compania concureaza cu jucatori ca Inditex, care detine brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka sau Stradivarius, sau Solmar care are Mango, Castro si Promod.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO