Companii

Marca Prigat, motorul de crestere al QAB pe primul trimestru

27.04.2004, 00:00 57



Vanzarile pe piata romaneasca ale companiei Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul bauturilor Pepsi, au crescut cu 30% in volum pe primul trimestru al acestui an.



Spre deosebire de anul trecut, cea mai mare crestere a inregistrat-o marca Prigat, cu care compania este prezenta la categoria bauturilor necarbonatate.



"Cea mai mare crestere in volum a inregistrat-o marca Prigat. Aici am avut o crestere in volum de 56% pe primul trimestru al acestui an, raportat la perioada corespunzatoare a anului trecut", a declarat Eusediu Margasoiu, directorul de marketing al QAB Romania. El a adaugat ca, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata ACNielsen Romania, cota de piata a marcii Prigat a crescut la 37%.



Cresterea de 56% de pe primele luni ale acestui an devanseaza cu mult ritmul aferent anului trecut, cand marca Prigat a crescut cu 23%.



"Tendinta la nivel mondial, care se face simtita si in Romania, este de crestere a consumului de bauturi functionale (bauturi cu continut ridicat de vitamine - n.red.) si cu valoare adaugata mare", a precizat reprezentantul QAB.



Marcile PepsiCo - Pepsi, Mirinda, 7 Up, Mountain Dew - au generat pe primul trimestru al acestui an o crestere in volum de 43% comparativ cu primul trimestru al anului 2003.



Anul trecut, in aceeasi perioada, marcile PepsiCo inregistrasera o crestere de 68% in volum, iar Prigat de 44,5%.



Cifra de afaceri a grupului american QAB a fost in 2004 de 74,2 milioane de dolari, in crestere cu 45,8% fata de anul precedent. Reprezentantii companiei nu au mentionat volumul sau valoarea vanzarilor de pe primul trimestru al acestui an.



Compania a demarat anul trecut un program de investitii in valoare de sapte milioane de dolari pentru construirea unei fabrici noi de racoritoare si ape minerale la Covasna. Fabrica, ce va avea doua linii de productie, urmeaz sa fie inaugurata la jumatatea acestui an.



QAB mai are un centru de productie in Bucuresti, cu cinci linii de productie, care urmeaza sa fie modernizate anul acesta. Compania are circa 1.000 de angajati.



Principalele categorii ale pietei bauturilor racoritoare sunt bauturile carbonatate si cele necarbonatate. Piata bauturilor necarbonatate este impartita la randul ei in juice (100% continut fructe) nectar (26-99%), still drink (sub 26%), si sport drink (cu vitamine).



Potrivit unui studiu AcNielsen marca Prigat este cel mai bine pozitionata pe segmentul de still drinks, vanzari prin retail, unde este lider de piata, cu o cota de 47,9%. Prin canalul de vanzari HoReCa (hoteluri, restaurante catering), lider pe segmentul de still drinks este Coca-Cola HBC, cu Cappy, avand o cota de piata de 70%.



QAB mai imbuteliaza in Romania bauturile racoritoare Kick, Ice Tea si apa minerala Perla.



Principalii competitori ai QAB pe piata romaneasca sunt European Drinks si Coca-Cola HBC Romania. European Drinks, care are afaceri si in industria alimentara, a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 600 de mil.dolari, in timp ce Coca Cola HBC, de circa 200 de mil.dolari.



Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Canadean, volumul pietei bauturilor racoritoare din Romania se ridica anul trecut la circa 2091 de litri, in crestere cu 8% fata de 2002. Pentru anul acesta este preconizata o crestere cu 10% a pietei.



In 2002, afacerile QAB SA s-au ridicat la 50,9 mil.$, cu 32% mai mult fata de 2001, conform Ministerului de Finante. Anul 2002 a marcat si trecerea la profitabilitate a companiei. In 2002, profitul a fost de 530.000 dolari, fata de pierderile de 3,1 milioane de dolari din anul precedent.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO