Companii

Marcile de lux propulseaza Ford

04.05.2000, 00:00 22



Grupul Ford, al doilea producator de autovehicule din lume, a inregistrat in luna aprilie o crestere de 12% a vanzarilor din Statele Unite, in special pe seama sporirii comercializarii marcilor sale de lux, relateaza Financial Times in editia sa de ieri.

Vanzarile Ford pe luna aprilie au totalizat in Statele Unite 372.719 unitati. Ca urmare, vanzarile pe primele patru luni ale anului au crescut cu aproape o zecime fata de aceeasi perioada a lui 1999, ajungand la 1,45 milioane de masini.

Cele mai importante cresteri ale vanzarilor s-au inregistrat in cazul limuzinelor de lux ale grupului. Astfel, aproape de doua ori mai multi clienti americani (4.024) si-au cumparat luna trecuta un automobil sub marca Jaguar. In cazul Lincoln, marirea vanzarilor a fost de 44%, pana la 16.540 de automobile. Concernul american comercializeaza autovehicule sub marcile Volvo, Mazda, Lincoln, Ford, Mercury, Jaguar si Aston Martin, fiind si proprietarul companiei de inchirieri automobile Hertz.

Pe de alta parte, General Motors (GM), liderul mondial al industriei auto, a raportat o scadere a numarului de masini vandute in aprilie, de la 434.128 la 426.618, chiar daca numarul de camioane comercializate a crescut cu 7%, pana la 213.099 de unitati.

Divizia americana a concernului german Volkswagen, liderul industriei auto europene, a precizat ca a inregistrat in aprilie cele mai bune rezultate din ultimii 23 de ani, cu o crestere de 15%, pana la 30.546 de masini. Unitatea din Statele Unite a Mitsubishi Motors a avut o sporire de aproape 50% a vanzarilor pe aprilie, care au totalizat 24.423 de autovehicule.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO