Companii

Marcile premium au majorat cu 1,4% cota de piata a producatorului de ulei Argus

21.08.2007, 19:18 77

Argus, unul dintre cei mai mari producatori de uleiuri vegetale de pe plan local, a castigat 1,4% din piata uleiurilor vegetale in ultimul an, detinand la sfarsitul lunii iulie o cota de piata de 11,8%, potrivit reprezentantilor companiei care citeaza agentia de cercetare MEMRB.
"In iulie, Argus se situeaza pe locul doi in piata uleiurilor vegetale cu o pondere de 11,8% fata de perioada similara a anului precedent, cand aveam o cota de piata de 10,4%. La aceasta cota se adauga circa 4% reprezentand uleiurile private label, produse de Argus pentru marile retele de hipermarketuri", a declarat Vasile Leu, directorul general al companiei.
Producatorul a trecut pe profit in prima parte a acestui an pentru prima data dupa doi ani in care a raportat pierderi, inregistrand o cifra de afaceri de 50,5 mil. lei(15,3 mil. euro), in crestere cu 3% comparativ cu anul precedent si un profit de aproximativ 11 mii lei, fata de primele sase luni ale anului 2006 cand inregistra pierderi de 6,4 mil. lei (1,9 mil. euro).
"Daca pe semestrul intai cresterea pietei a fost de 3,08%, pe primele sapte luni cresterea este de 6,72%. Principalele motive care au determinat trecerea pe profit a companiei au fost vanzarea unor cantitati mai mari de ulei, cresterea ponderii uleiurilor premium in total vanzari si reducerea cheltuielilor, inclusiv pentru materia prima din recolta anului 2006-2007", a explicat Leu.
O contributie importanta la cresterea vanzarilor au avut-o si sortimentele de ulei la doi litri. Argus a lansat in septembrie 2005 brandul Tomis in ambalaj de doi litri situat pe segmentul mediu, iar in mai anul trecut a inceput sa comercializeze si marca Argus in acest tip de ambalaj.
"Cele doua marci ambalate la 2 litri reprezinta circa 13,3% din volumele de ulei vandute de Argus", a adaugat directorul general al Argus Constanta.
Reprezentantul Argus estimeaza pentru anul acesta o crestere a tuturor indicatorilor financiari, insa nu a putut estima un ritm de crestere.
"Nu putem da cifre sau procente pe intregul an deoarece preturile la materia prima nu sunt stabilite. Cred ca la finele lunii septembrie vom putea face evaluarea mai exacta la principalii indicatori economici", a spus el.
Pe fondul secetei din aceasta vara, pretul unei tone de seminte de floarea-soarelui se va majora cu 40-50% pana la sfarsitul acestui an, ceea ce va determina scumpirea uleiurilor vegetale cu aproximativ 10% si o crestere a importurilor.
"Noi suntem la inceput de campanie, dar ne vom stradui sa luam cantitati cat mai mari de floarea-soarelui. In cazul in care nu vom reusi sa ne asiguram necesarul de materie prima vom apela la importuri fie sub forma de seminte oleaginoase, fie sub forma de uleiuri brute. Acest lucru il vom sti la finele lunii septembrie", a declarat Vasile Leu.
In Romania, consumul de ulei este in prezent de un litru de ulei pe luna, respectiv aproximativ 12 litri de ulei pe an pe cap de locuitor. Exista insa posibilitatea ca pana la sfarsitul anului acesta sa scada cu 5-10% pe fondul scumpirii anuntate de producatori.
Piata uleiului este estimata la aproximativ 250.000 de tone de ulei anual, cu o valoare de peste 200 de milioane de euro. Cei mai importanti jucatori de pe piata sunt grupurile americane Bunge si Cargill, precum si companiile romanesti Argus Constanta, Expur Urziceni, Ultex Tandarei sau Prutul Galati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO