Companii

Maria Grapini mizeaza pe propriul nume pentru un nou brand al Pasmatex

Maria Grapini mizeaza pe propriul nume pentru un nou brand al Pasmatex

Maria Grapini, presedintele CA si principalul actionar al Pasmatex

30.08.2006, 19:24 202

Maria Grapini, patronul producatorului de textile si confectii Pasmatex din Timisoara, a anuntat ca-si va pune numele pe brandul de imbracaminte "Mary's Style", care se va numi "Grappini", nume cu rezonanta italieneasca care a fost bine primit de clientii straini.
"Strainii sunt reticenti in privinta romanilor, dar vrem sa le demonstram contrariul. Intra in magazin atrasi de rezonanta italieneasca a numelui si sunt placut impresionati cand vad ca de fapt suntem romani", a declarat pentru Ziarul Financiar Maria Grapini, presedintele consiliului de administratie si principalul actionar al Pasmatex.
Grapini explica schimbarea numelui brandului lansat acum trei ani ca fiind o necesitate pentru asigurarea vanzarilor colectiei in strainatate, principala piata de desfacere pentru noul brand. Marca "Grappini" a fost deja lansata pe piata, fiind prezentata in cadrul propriului punct de desfacere din incinta reprezentantei Bucuresti a grupului Pasmatex.
Colectiile vestimentare se adreseaza femeilor de afaceri din zona middle-high management, si sunt in principal tinute office. Pe langa tinutele vestimentare, Pasmatex mai comercializeaza si lenjerie intima, colectia numita "Dreambabe", firma Pasmatex detinand si franciza Triumph Timisoara, si confectii pentru femei, copii si barbati, reunite sub marca "Marion".
Maria Grapini, 51 de ani, ocupa si pozitia de presedinte al Federatiei Patronale din Industria Usoara (FEPAIUS). Ea a avut de pe aceasta pozitie multe interventii in mass-media, astfel incat imprumutarea numelui sau colectiilor poate fi si o strategie de folosire a recunoasterii acestuia de catre public. Cel mai puternic om de afaceri roman care a dezvoltat firme sub propriul nume este Ion Tiriac.
Cifra de afaceri a Pasmatex se bazeaza in cea mai mare parte pe exporturi, pondere de pana la 80% din total. Compania are un plan de dezvoltare pentru urmatorii cinci ani, in acest an Pasmatex relocandu-si productia din centrul Timisoarei langa parcul industrial si tehnologic din oras.
Costurile de relocare si investitia in noua fabrica sunt estimate la 3 mil. euro.
Pasmatex isi desfasura activitatea intr-un sediu amplasat in centrul orasului, in apropiere de Piata Operei.
Maria Grapini spune ca vanzarea activelor fostei fabrici este inca in faza de negociere. Patronul Pasmatex a negat ca omul de afaceri Ion Tiriac ar fi interesat de achizitia activelor, asa cum circulau informatii pe piata, al caror pret de pornire este de 12 - 14 milioane de euro.
Printre potentialii cumparatori se afla si o firma din Polonia, dispusa sa investeasca "foarte multi bani in construirea unui hotel si a unui centru de afaceri pe terenul fostei fabrici Pasmatex", dupa cum afirma Grapini.
Pasmatex a inregistrat o cifra de afaceri pe primul semestru de 2,5-3 mil. euro, pentru sfarsitul anului prognozand o crestere cu 15% a acesteia, profitul companiei fiind pana in prezent de aproximativ 200.000 de euro.
Maria Grapini este de parere ca acest an este mai bun pentru companie decat 2005, cand Pasmatex a inregistrat pierderi la unele contracte semnate in euro din cauza fluctuatiilor valutare. Grupul de firme Pasmatex a anuntat deschiderea unei reprezentante la Bucuresti. "Vrem sa venim in intampinarea cererii tot mai mari pe care o avem din partea firmelor din Bucuresti si din zona", spune Maria Grapini.
Oferta Pasmatex este promovata atat pe plan intern, compania participand anual la targuri interne, Modexpo, Textin, Salonul Industriei Usoare, cat si extern, la targuri internationale, Texworld Paris, Textilica Suedia, WAM Bruxelles.
Noua colectie petru sezonul toamna-iarna produsa sub brandul Grappini va fi prezenta si in magazinele din Romania incepand cu luna septembrie.
Infiintata in 1919 si transformata in societate pe actiuni cu numele Pasmatex in 1990, compania are dotarea necesara pentru un proces tehnologic complex, atelierul de pasmanterie beneficiind de echipamente de productie de ultima generatie care asigura fabricarea la standarde internationale a produselor brandului Pasmatex.
Piata de textile din Romania ruleaza afaceri estimate la 9 - 10 mld. euro pe an, insa concurenta acerba venita din partea firmelor din Asia se estimeaza ca va reduce pana in 2010 vanzarile cu circa 2 miliarde de euro pe an.
La nivelul intregii piete, Grapini estimeaza ca 80% din vanzarile producatorilor romani de textile merg la export.
Globalizarea, producatorii de textile din China si, mai nou, din Vietnam, India si Turcia sunt principalele motive pentru reducerea numarului firmelor romanesti ce activeaza in acest domeniu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO