Companii

Marile retele de retail alimentar spun ca vanzarile de Paste vor sfida criza

09.04.2009, 16:31 57

In ciuda vestilor negative despre situatia economica la nivel international, domenii precum industria auto, real estate sau turism fiind afectate, din fericire in retailul alimentar modern trendul este inca pozitiv la inceputul acestui an, spune Tjeerd Jegen, directorul general al Real Hypermarket Romania.

Jegen a precizat ca nu se asteapta la un declin al vanzarilor de Paste fata de aceeasi perioada din 2008, potentialul de crestere fiind dat si de faptul ca anul acesta atat Pastele ortodox, cat si cel catolic vor fi sarbatorite in luna aprilie. La randul sau, Caius Crisan, directorul general al retelei de magazine cu discount Profi Romania, estimeaza o crestere de vanzari in aprilie fata de aceeasi luna din 2008, pe fondul mentinerii trendului ascendent al afacerilor companiei inregistrat in primul trimestru.
"Este clara orientarea consumatorilor catre magazinele cu discount, pe fondul crizei. Noi am inregistrat in primle trei luni o crestere organica a vanzarilor in lei (extinderea retelei nefiind luata in calcul - n. red.) de aproximativ 30% fata de aceeasi perioada din 2008", a precizat Crisan.
"In saptamana de dinaintea Pastelui vanzarile cresc de 2-3 ori fata de o saptamana normala, dar per ansamblul lunii aprilie cresterea nu va fi foarte mare fata de martie, nu este un varf de vanzari foarte mare pentru retailerii alimentari, asa cum este decembrie fata de noiembrie", a spus directorul Profi. El a adaugat ca explicatia este ca in sapamana care urmeaza Pastelui vanzarile se reduc simtitor deoarece oamenii au mancare ramasa de la sarbatori.
Anul trecut, sarbatorile de iarna le-au adus hipermarketurilor un flux de clienti in crestere cu peste 25-30% fata de o perioada normala din an. Retelele de profil nu au comunicat insa datele privind dinamica vanzarilor in decembrie 2008 fata de ultima luna a anului anterior.
Pe final de an, conditiile mai restrictive de creditare au afectat in special comertul cu bunuri de folosinta indelungata, insa in decembriue a crescut numarul promotiilor la aceste categorii de produse, pentru a revitaliza vanzarile.
In sectorul retailului electroIT, cele mai mari retele de magazine s-au concentrat in perioada Craciunului pe ofertele promotionale, aceeasi strategie fiind adoptata si de hipermarketuri pentru raioanele de electronice si electrocasnice.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO