Companii

Marile reţele vor să implementeze câteva sute de noi case self-checkout în 2022. Astăzi sunt 1.500-2.000 în toată România. În unele reţele, trei din zece case sunt de tip self-checkout, fără casier

Marile reţele vor să implementeze câteva sute de noi...

Autor: Cristina Roşca

25.03.2022, 07:00 339

Jucătorii din comerţul modern local vor deschide în 2022 câteva sute de noi case de tip self-checkout, cele care per­mit clienţilor să îşi scaneze singuri produsele şi să plă­teas­că fără a mai fi nevoiţi să interacţioneze cu un casier. Astăzi, în România, sunt undeva la 1.500-2.000 de astfel de ca­se, conform estimărilor ZF, iar numărul lor se extinde con­stant, atât pe fondul deschiderii de noi magazine, cât şi pe fondul înlocuirii unora clasice cu cele ce folosesc această tehnologie.

„Avem case self-checkout (SCO) în toate magazinele Cora. În acest moment, operăm 120 de case SCO şi 280 tra­di­ţionale, cu casier. Anul acesta com completa parcul actual cu 24 de case de marcat self check-out“, spun repre­zen­tanţii lanţului de magazine Cora. Astfel, trei din zece case de marcat sunt fără casier în cazul reţelei.

Primele astfel de produse au fost implementate în România acum circa cinci ani. În pandemie însă, pentru că oamenii îşi doreau să interacţioneze cât mai puţin cu alţi oameni şi pentru că voiau să evite aglomeraţia, aceste aparate au devenit tot mai populare, iar retailerii au inaugurat tot mai multe.

Totuşi, momentan, există încă o categorie de consumatori care preferă contactul uman, aşa că nu vor dispăra casele de marcat tradiţionale.

„Toate hipermarketurile noastre au case self-checkout, în general într-o proporţie echilibrată cu cele tradiţionale. În alte magazine, mai ales cele în format mai mic, pot predomina tranzacţiile la casele tradiţionale“, explică Julien Munch, CEO-ul Carrefour România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO