Companii

Marriott: ne extindem, dar mai incolo

14.03.2003, 00:00 16

Lantul hotelier Marriott intentioneaza sa se extinda pe piata romaneasca, insa, pentru moment, nu au loc negocieri cu nici un hotel autohton, a declarat Ziarului Financiar Franz Ferschke, vicepresedinte pentru Europa al Marriott International Inc.
"Cred ca sunt destule oportunitati pe aceasta piata, insa nu am cunostinta despre existenta unor discutii cu companii din Romania", a spus Ferschke. El a precizat ca Marriott nu intentioneaza insa sa achizitioneze vreun hotel, ci va oferi fie un contract de management, fie, "atunci cand aceasta solutie nu ar fi viabila", o franciza.
Lantul international este prezent in Romania prin hotelul Marriott Grand Hotel din Bucuresti, clasificat la cinci stele, dar compania detine mai multe marci hoteliere, printre care se numara Renaissance, Residence Inn, Courtyard Ramada sau Fairfield Inn. Ferschke nu a exclus posibilitatea ca urmatoarele hoteluri ale lantului sa fie deschise sub o alta marca a grupului.
Pe de alta parte, Marriott nu este interesat de statiunile romanesti. "Afacerile din statiuni sunt foarte sezoniere in Romania, iar sezonul dureaza cateva luni, in timp ce noi operam hotelul tot timpul anului", a explicat oficialul companiei.
Ferschke s-a aratat extrem de multumit de evolutia hotelului din Bucuresti. Marriott Grand Hotel a inregistrat in 2002 o cifra de afaceri de circa 23 mil. $, in crestere cu 15% fata de anul precedent, la un grad mediu de ocupare de 64%, potrivit lui Richard Zeolla, directorul general al hotelului.
bogdan.neagu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO