Companii

Max Boegl: Tronsonul Medgidia-Constanta poate fi finalizat in doi ani

Max Boegl: Tronsonul Medgidia-Constanta poate fi finalizat in doi ani

Romeo Botocan, directorul general al Max Boegl Romania: Anul acesta trebuie sa incasam circa 52 de milioane de euro potrivit programului de lucru la Lia Manoliu, pentru a putea fi in grafic, astfel incat in mai 2011 sa finalizam lucrarile

01.04.2009, 00:00 212

Grupul german Max Boegl, unul dintre cei mai activi constructori de pe piata locala, spune ca anul acesta isi va atinge tinta de 100 mil. euro pentru cifra de afaceri daca va incasa sumele necesare pentru proiectul de constructie a noului stadion Lia Manoliu, a centurii orasului Sibiu si a proiectului de constructie a autostrazii Medgidia-Constanta.

Max Boegl spune ca va putea executa la timp tronsonul de autostrada Medgidia-Constanta (19,2 km), in ciuda termenului scurt de executie de 24 de luni, avand in vedere ca circa 70% din terenuri apartin statului, iar fondurile pentru executie provin de la Banca Europeana de Investitii (BEI).
"Nu va incepe foarte mult din proiectul Medgidia-Constanta, pentru ca exproprierile sunt deocamdata in stadiul de evaluare si de realizare a cadastrului, si trebuie realizata si proiectarea. Insa avem avantajul ca circa 70% din terenuri sunt in proprietatea statului, ceea ce ar trebui sa grabeasca procesul de expropriere", a declarat Romeo Botocan, directorul general al Max Boegl Romania. Compania italiana Astaldi si Max Boegl au castigat anul acesta licitatia pentru executia si proiectarea tronsonului de autostrada Medgidia-Constanta, cu o valoare totala de 211 mil. euro, lucrarile urmand sa fie finalizate in aprilie 2011, potrivit contractului.
Contractul prevede si amenzi record pentru proiectele de infrastructura, constructorul care nu respecta termenul de finalizare fiind penalizat cu 0,05% din valoarea contractului pentru fiecare zi de intarziere, iar daca penalizarile ajung la 15% se reziliaza contractul.
"Am acceptat contractul si putem face fata rigorilor impuse. In prezent facem organizarea de santier, facem studiile geo si pregatim proiectul, fiind un contract de tip design & build", explica Botocan.
Germanii de la Max Boegl au realizat anul trecut o cifra de afaceri totala de circa 50 de milioane de euro, mai putin de jumatate fata de nivelul inregistrat in 2007, cand businessul s-a ridicat la 395 mil. lei (118,3 mil. euro). Grupul estimeaza pentru anul acesta dublarea businessului pana la 100 mil. euro, datorita lucrarilor la stadionul Lia Manoliu, care trebuie sa fie finalizat in 2011.
"Anul acesta trebuie sa incasam circa 52 de milioane de euro potrivit programului de lucru la Lia Manoliu, pentru a putea fi in grafic, astfel incat in mai 2011 sa finalizam lucrarile", spune reprezentantul companiei.
Stadionul va gazdui in 2012 finala Europa League. Contractul de executie al noului stadion Lia Manoliu are o valoare de 120 mil. euro fara TVA, insa valoarea ar putea fi marita cu circa 10% prin montarea unui acoperis retractabil.
Compania deruleaza si lucrarile de constructie a soselei de centura a orasului Sibiu (15 km), contract in valoare de 49 de milioane de euro. "Dupa o perioada mai tulbure vom incepe in forta lucrarile la soseaua de centura a Sibiului, insa ritmul lucrarilor depinde de mai multi factori, precum mutarea utilitatilor si exproprierea terenurilor. La inceputul anului eram intr-o situatie critica, insa am recuperat de la stat banii pentru lucrarile din 2008 si putem sa sustinem santierele", spune Botocan.
Grupul german Max Boegl, cu afaceri la nivel de grup de peste 1,2 mld. euro, a mai fost implicat de la intrarea pe piata locala in proiectul de modernizare a aeroportului din Sibiu, modernizarea soselelor Colentina si Stefan cel Mare, si constructia tronsoanelor de autostrada Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda si in reabilitarea a doua segmente de pe DN 17.
Max Boegl este prezent pe piata locala prin intermediul a cinci firme Max Boegl Romania, Max Boegl Aeroport Sibiu, Swietelsky Boegl, Geiger Boegl si Boegl Bog'art, la care se adauga noua firma inregistrata de Max Boegl si Astaldi pentru tronsonul Medgidia-Constanta.
 
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO