Companii

Meda s-a restructurat ca sa lupte cu concurenta

02.12.2005, 16:37 146

Distribuitorul de electrocasnice si centrale termice de apartament Meda Oradea anticipeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro, in crestere cu 9% fata de 2004.

"Cifra de afaceri din acest an este apropiata de cea din 2004, in contextul in care preturile pe piata in euro au scazut cu 10%, iar cursul euro cu inca 10%", spune Bogdan Lebu, directorul de marketing al companiei.

El sustine ca Meda a reusit sa contrabalaseze acesti factori negativi prin impartirea diviziei pe centre de profit, dezvoltarea brandurilor printr-o comunicare intensiva in media si prin imbunatatirea capacitatilor logistice.

Divizia de electrocasnice reprezinta 64% din afacerile Meda, cea de electrocasnice mici 11%, iar divizia de centrale termice reprezinta 25% din incasari.

Pe segmentul de centrale termice, conducerea mizeaza pe o crestere spectaculoasa in anul urmator. Compania si-a propus pentru 2006 o crestere a cotei de piata pana la 12%, de la 8% cat estimeaza pentru acest an pe piata termotehnicelor. Aceasta ar insemna o majorare cu 60% a numarului de unitati vandute.

"Ne dorim sa atingem acest obiectiv prin consolidarea relatiilor cu partenerii specialisti in centrale termice, continuarea investitiilor in comunicare si prin actiuni de imbunatatire a distributiei", declara directorul Meda.

In primele zece luni compania a vandut 9.600 de centrale si estimeaza ca va incheia anul 2005 cu vanzari de 11.900 de unitati, in scadere cu 1.000 de unitati fata de anul trecut.

"Anul 2005 a fost unul greu pentru piata de termotehnice. Piata a suferit din cauza restrictiilor la debransare, dar s-a stabilizat in jurul cifrei de 150.000 de unitati", spun oficialii companiei.

Ei sustin ca subventionarea achizitiei de centrale pentru cei care se incalzesc cu sobe pe gaz a venit relativ tarziu si contine o reglementare care franeaza implementarea. Reglementarea se refera la faptul ca subventia se acorda daca montajul se executa cu o firma autorizata de ISCIR (Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat) si ANRGN (Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Gazelor Naturale). Numarul acestor firme este destul de restrans, iar efectele acestei ordonante se vor face simtite probabil in 2006, considera acestia.

Cele mai importante marci comercializate de companie, din punctul de vedere al unitatilor vandute in primele zece luni, au fost Mistral (brand propriu), cu 4.000 de unitati, Baxi, 2.600 si Heiss, marca proprie lansata in acest an, cu 1.500 de centrale.

"Una dintre oportunitatile pe care am mizat cand am lansat marca Heiss a fost aceea a unei bune segmentari a pietei si a adresarii unui segment care nu era atacat in mod direct de catre competitori, respectiv cel al termotehnicelor", arata Lebu, care estimeaza vanzari de 6.000-7.000 de unitati in 2006 pentru acest brand. Potrivit reprezentantilor Meda, piata de termotehnice ar putea creste in 2006 cu circa 7%, pana la 160.000 de unitati. marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO