Companii

Mediplus spera sa inregistreze in cont 133 mil. euro la finalul anului

11.10.2004, 00:00 32

Compania distribuitoare de farmaceutice Mediplus, parte a grupului A&D Pharma, estimeaza pentru anul in curs atingerea unui nivel al vanzarilor de aproximativ 133 milioane de euro, in crestere cu peste 70% fata de anul precedent.
Mediplus a avut pe primul semestru vanzari de 57 milioane euro, mai mari cu aproape 72% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Motivul acestei cresteri il reprezinta investitiile pe care grupul le-a facut in extinderea retelei de distributie, a afirmat Dragos Dinu, director general al grupului A&D Pharma. In momentul de fata, Mediplus deruleaza un program de investitii in valoare de aproximativ 5,5 milioane de euro, pentru deschiderea a 11 noi depozite la nivel national.
"Pana in prezent, au fost inaugurate 2 depozite, la Sibiu si Galati, iar cel de la Cluj va fi finalizat pana la sfarsitul acestei luni", a mai spus Dinu. Investitiile necesare fiecarei locatii au fost de aproximativ 500.000 euro. Pe langa extinderea retelei de depozite in intreaga tara, Mediplus va investi, pana la sfarsitul anului, aproximativ 150.000 de euro in dezvoltarea infrastructurii informatice a companiei, iar in perioada urmatoare va implementa un nou sistem de vanzari.
Ca efect direct al investitiilor logistice ale companiei, cifra de afaceri a Mediplus va creste, in 2005, cu aproximativ 7-8%, conform lui Dinu.
O alta tinta a investitiilor grupului a fost atingerea standardelor GDP (Good Distribution Practice), echivalentul din distributie al standardelor GMP (Good Manufacturing Practice), din productia de medicamente.
Portofoliul Mediplus cuprinde in prezent aproximativ 6.000 de farmaceutice, iar compania vizeaza o extindere pe segmentul produselor de optica.
"Piata produselor farmaceutice va depasi anul acesta nivelul de 850 milioane de euro, principalele cauze fiind lansarea unor noi produse, sistemul de compensare lansat de guvern si cresterea Produsului Intern Brut, implicit a cheltuielilor cu sistemul de sanatate", este de parere Dinu. In septembrie, concomitent cu introducerea planului de compensare a anumitor medicamente, vanzarile Mediplus au crescut cu 6,5% fata de luna precedenta, iar cota de piata a companiei a crescut cu aproximativ 0,5 puncte procentuale.
Valoarea pietei este afectata de faptul ca nu s-au inregistrat cresteri semnificative ale preturilor la medicamente, in ultimele 18 luni. Cu toate acestea, valoarea pietei va depasi nivelul de 1 miliard de euro (la preturi de distribuitor), in 2006, a sustinut Dinu. La preturile de consumator, piata va depasi, probabil, nivelul de 1 miliard de euro inca de anul acesta.
Un factor care va influenta cotele jucatorilor de pe piata romaneasca, in opinia lui Dinu, il reprezinta achizitiile si fuzunile la nivel mondial, un exemplu fiind compania Bayer care a achizitionat de la grupul elvetian Roche divizia de medicamente OTC (fara prescriptie), in urma unei tranzactii de 2,4 miliarde euro.
Aceeasi tendinta se resimte si pe piata romaneasca, unde marile companii care activeaza pe piata isi concentreaza atentia asupra medicamentelor care sunt vandute fara prescriptie, datorita faptului ca nu au preturile controlate, iar restrictiile impuse la promovare produselor sunt mai permisive.
Actionarul principal al grupului A&D Pharma este fondul de investitii olandez Sograno. Principalii concurenti ai Mediplus pe piata distributiei sunt Europharm Holding (detinuta de grupul britanic GlaxoSmithKline), Relad, Fildas Trading si Farmexim.
Lantul de farmacii Sensiblu, care face parte din A&D Pharma, a introdus din 1 octombrie etichete de tip braille, care pot fi citite de nevazatori, pe o serie de produse comercializate. In 2003, Sensiblu a alocat 150.000 de euro unor programe similare, cu caracter social.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO