Companii

Medran, P&G: Reducem investitiile de la Urlati

06.11.2008, 19:41 34

Pe fondul incetinirii dezvoltarii pietei bunurilor de larg consum si in asteptarea facilitatilor de la stat, P&G si-a revizuit planul de investitii in noua fabrica din Romania.

Compania americana, care anunta in septembrie ca intentioneaza sa investeasca 100 mil. dolari in constructia unei fabrici regionale langa Ploiesti, va inaugura in 2010 doar prima faza a acestui proiect, care vizeaza aproape in exclusivitate piata romaneasca. Unitatea a fost gandita la inceput ca o fabrica dedicata 90% pietelor externe.
"Investitia in noua fabrica de la Urlati (judetul Prahova - n. red.) se va realiza in mai multe etape. Pana in 2010, cand aceasta va intra in functiune, vom realiza investitii substantiale, care pot depasi valoarea investitiilor totale in fabrica de la Timisoara (40 mil. dolari - n. red.). Fazele ulterioare ale proiectului depind atat de contextul economic din Romania si din regiune, cat si de concluziile dialogului cu statul pentru obtinerea unor facilitati pentru investitii", a declarat Jose Medran, directorul general al Procter & Gamble Romania. Acesta a precizat ca liniile de productie pentru pietele externe ar putea fi instalate in unitatea de la Urlati la cativa ani dupa inaugurarea acesteia.
Constructia fabricii va incepe in primavara lui 2009, intr-o locatie din Parcul Industrial Ploiesti. La jumatatea acestui an, Ministerul Economiei si Finantelor a dat un raspuns negativ solicitarii P&G de acordare a unui ajutor de stat. In prezent, reprezentantii companiei discuta cu autoritatile romane posibilitatea de accesare a unor fonduri structurale.
Medran, care conduce operatiunile Procter & Gamble in Romania de aproximativ patru ani, a afirmat ca in acest an a remarcat o incetinire a dezvoltarii pietei locale a bunurilor de larg consum.
"Piete care anii trecuti cresteau cu 17-18% acum inregistreaza un avans in jurul a 7-8%", a exemplificat el. Din acest motiv, compania si-a setat ca prioritate reducerea costurilor. "Taiem din toate categoriile de costuri si vom alege doar acei parteneri de afaceri care se adapteaza la fel de repede ca si noi schimbarilor de pe piata", a mai spus Medran. Ajustarea bugetului companiei va implica reducerea ritmului angajarilor si a cheltuielilor de promovare.
"Cred ca 2009 va fi un an dificil pe piata romaneasca, ceea ce va obliga companiile sa ia masuri de reducere a costurilor. Sper insa ca 2010 sa fie un an mai bun", a prognozat directorul P&G.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO