Companii

Metro Cash&Carry a pierdut două treimi din valoare din 2008 până în 2011

Metro Cash&Carry a pierdut două treimi din valoare din 2008 până în 2011

Foto: Adrian Stoicoviciu

Autor: Cristina Rosca

06.12.2011, 15:05 124

Metro Cash&Carry România a pierdut în acest an titlul de cea mai valoroasă companie din comerţul românesc, fiind evaluată la 351 mil. euro, în scădere cu circa o treime faţă de anul anterior. În 2008 valoarea retailerului era de 1 mld. euro, potrivit topului "Celor mai valoroase 100 de companii din România", proiect ajuns la a şasea ediţie şi realizat de ZF în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners.

În contextul economic actual, Metro Cash&Carry a decis să pună frână procesului de expansiune. Astfel, în primele 11 luni ale anului germanii nu au deschis nicio unitate nouă. Totuşi, compania a anunţat că va inaugura două unităţi Metro Punct (mai mici decât magazinele clasice) până la finalul anului.

Germanii deţin în prezent pe piaţa locală 30 de magazine - 26 junior (magazine clasice) şi patru Metro Punct.

Metro Cash&Carry este retailerul care a început să scrie povestea comerţului modern în România. Germanii au intrat pe piaţa locală în 1996, când nicio altă companie nu îşi făcuse curaj. Deşi criza financiară a şters aproape 500 de milioane de euro din cifra de afaceri a companiei, Metro Cash&Carry rămâne liderul comerţului local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO