Companii

Metro: Focus pe HoReCa si pe magazinele existente, dar ne gandim si la alte deschideri

Metro: Focus pe HoReCa si pe magazinele existente, dar ne gandim si la alte deschideri

Francois Oliver conduce din aceasta vara Metro Cash & Carry Romania, dupa ce a dezvoltat in ultimii cinci ani reteaua de hipermarketuri Carrefour

10.10.2006, 18:48 77

Grupul german Metro, cel mai mare jucator din comertul romanesc si-ar putea relua extinderea pe segmentul cash & carry in urmatorii 2-3 ani, dupa ce anul trecut a ajuns la 23 de magazine.
"Cele 23 de magazine sunt suficiente pentru moment si se incadreaza in strategia de acoperire a grupului care vizeaza existenta unui magazin la un milion de locuitori", a declarat Francois Oliver, directorul general al Metro Cash & Carry Romania.
El a precizat ca viitoarele deschideri ale companiei vor viza zone neacoperite de retele internationale de comert si cu putere de cumparare suficient de mare.
"Pana atunci, vrem sa aducem toate magazinele din Romania la standardele actuale. Unele magazine ar putea fi extinse, ca suprafata", a adaugat Oliver.
Primele trei unitati modernizate deja au fost Bucuresti-Militari, Timisoara si Brasov, in urma unor investitii de 4-4,5 mil. euro pentru fiecare magazin.
Alte magazine ce urmeaza a fi modernizate sunt cele din Suceava, Cluj-Napoca si Constanta (magazinul de pe strada Aurel Vlaicu), investitiile in acest proiect urmand sa ajunga la 27 mil. euro la sfarsitul anului viitor.
In paralel, strategia Metro vizeaza concentrarea pe segmentul HoReCa, acesta fiind categoria de clienti care are cel mai important potential de dezvoltare. "Ne vom creste vanzarile prin atragerea mai multor clienti in urmatorii ani. Spatiul pentru produse proaspete va fi mai mare in magazinele existente, pentru ca tintim atragerea clientilor de pe segmentul HoReCa. In plus, dezvoltarea categoriilor de produse proaspete ne va ajuta in fidelizarea clientilor", a afirmat Oliver.
Un alt element al strategiei de fidelizare a clientilor, dar si al consolidarii parteneriatelor cu furnizorii, este organizarea unei expozitii proprii - Metro Expo, in aceasta luna. Fondurile alocate de companie acestui eveniment au depasit 2 mil. euro, potrivit lui Oliver.
Metro Cash & Carry Romania, care coordoneaza operatiunile grupului Metro Cash & Carry in Republica Moldova, a deschis recent al doilea magazin la Chisinau, in urma unei investitii de aproximativ 15 mil. euro.
Cel de-al treilea magazin din Republica Moldova va fi inaugurat in decembrie, in localitatea Balti.
"In Republica Moldova urmarim sa fim primii intrati pe segmentul magazinelor cash & carry, asa cum s-a intamplat si in Romania. Aceasta piata se afla acolo unde era Romania in urma cu zece ani, dar vedem o dezvoltare in perioada urmatoare. Cele trei magazine pe care le vom avea la sfarsitul anului acolo vor fi suficiente", a comentat Oliver.
Metro Cash & Carry a deschis primul magazin din Romania in 1996, in Bucuresti, ajungand anul trecut la o retea de 23 de magazine si o cifra de afaceri de aproape 1,25 mld. euro, rezultat care plaseaza compania intre cele mai mari afaceri private din Romania. In plus, Metro Cash & Carry Romania si-a dublat anul trecut profitul net, pana la 56,6 mil. euro.
In afara de reteaua de cash & carry, grupul german Metro este prezent pe piata romaneasca si cu reteaua de hipermarketuri Real. Primele trei magazine Real au fost deschise in acest an in orase mari din provincie, precum Timisoara, Constanta si Oradea, planurile anuntate de oficiali vizand alte patru unitati pana la sfarsitul anului.
O alta divizie a Metro care si-a facut intrarea pe piata locala in anul 2003 a fost Praktiker, reteaua de magazine de bricolaj, care a devenit cel mai important jucator de profil. Intre timp, Metro a vandut reteaua Praktiker la nivel international.
Metro a fost unul dintre primii jucatori internationali care a decis sa investeasca in Europa de Est.
In Romania, Metro a fost adus de catre omul de afaceri Ion Tiriac, care controleaza aproximativ 15% din actiunile Metro Cash & Carry Romania.
Principalul concurent al Metro pe segmentul magazinelor cash & carry este un alt operator german, Selgros, care a realizat anul trecut afaceri de aproape jumatate de miliard de euro si un profit net de peste 21 de milioane de euro.

Metro Cash & Carry
a deschis primul magazin in Romania in 1996, fiind adus pe piata locala de omul de afaceri Ion Tiriac, care controleaza 15% din actiunile companiei
a ajuns la 23 de magazine, investitia medie pe magazin fiind situata la 15 milioane de euro
a inregistrat vanzari de 1,25 mld. euro in 2005
a raportat un profit net de 56,6 mil. euro in 2005
este cel mai mare jucator din comertul romanesc

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO