Companii

Michelin: Adevarata crestere va veni in perioada 2008-2010

16.10.2007, 22:10 8

Piata romaneasca a anvelopelor auto va incepe sa creasca incepand cu 2008, cu un ritm anual de 5-10% ca efect al dezvoltarii parcului auto si a exploziei importurilor de autoturisme noi, proces care a inceput in urma cu 3-4 ani, dar si a cresterii puterii de cumparare. "Anul 2007 este un an de tranzitie, cresterea fiind de doar cateva procente peste anul trecut. Adevarata crestere va fi inregistrata in perioada 2008-2010, ca urmare a cresterii puterii de cumparare a romanilor, reflectata in achizitia de autovehicule noi si in inlocuirea masinilor vechi", a declarat Cedric Binoit, director comercial al Michelin Romania. Piata interna de anvelope ajunge, potrivit estimarilor principalilor jucatori din piata, la aproximativ 2 milioane de unitati, din care marcile premium detin 25% din piata. Oficialii Michelin estimeaza ca pana in 2010 cota marcilor premium in total pe piata se va aprecia la 40%, fiind segmentul cu cea mai mare crestere. Cel mai profitabil segment pentru companie este insa cel al anvelopelor de iarna. "Segmentul nu a crescut anul trecut pentru ca vanzarile pentru pneurile de iarna au stagnat din cauza climei, iar piata drept urmare a ramas cam la acelasi nivel", a adaugat Binoit. Michelin detine in Romania, potrivit propriilor estimari, o cota de piata de 20%, iar vanzarile grupului vor avansa pana in 2010 de doua ori mai repede decat ritmul general al pietei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO