Companii

Moulinex-uri poloneze in Romania prin Grim CD

05.06.2001, 00:00 31



Produsele grupului polonez Polar, divizie a grupului francez Moulinex-Brandt, unul dintre liderii mondiali in domeniul produselor electrocasnice, au propulsat vanzarile distribuitorului exclusiv in Romania, Grim CD Group la 65 de miliarde de lei (2,3 mil. $) in primele 5 luni ale acestui an.

Pentru intreg anul obiectivul companiei este cresterea cifrei de afaceri cu peste 200% comparativ cu anul trecut, cand a fost de 130 de miliarde de lei.

"Aceasta crestere spectaculoasa speram sa o realizam pe baza introducerii pe piata romaneasca a produselor Polar, al caror avantaj competional este dat de pretul mult mai redus la acelasi nivel calitativ cu produsele vest-europene" a declarat Adrian Catanescu, presedinte al Grim CD Group.

"In paralel, urmarim pentru acest an extinderea retelei de colaboratori in toata tara, cea a retelei de magazine proprii si service, precum si diversificarea gamei de produse".

Grim CD Group a fost infiintat in anul 1991 avand ca obiect de activitate ca importul si distributia echipamente electronice si electrocasnice. Potrivit oficialilor, GRIM CD si-a inceput activitatea importand pentru prima data in Romania dupa anii '90 echipamente produse de concernele Whirlpool si Philips.

GRIM CD si-a dezvoltat apoi propria retea de magazine "Ever Green" sub sloganul "O parte din casa ta" diversificand gama de produse cu alte noi branduri: Tefal, Rowenta, Moulinex iar pe gama de electronice cu Sony, Panasonic, Kenwood, JBL.

Din luna august a anului trecut GRIM CD a inceput colaborarea cu grupul Moulinex-Brandt Franta, importand produse electrocasnice Polar.

"In prezent detinem o cota de 7% pe piata de echipamente destinate frigului, iar target-ul Polar in Romania este obtinerea unei cote de 10% pe piata de large household appliances-produse electrocasnice de dimensiuni mari" a precizat Catanescu.

Anul trecut, Polar a vandut circa 6.800 produse din Romania, iar pentru anul acesta se asteapta ca acesta sa creasca la 15.000 (o crestere de 120%), urmand ca anul viitor sa ajunga la 21.000 (o crestere de 40%).

Polar este lider pe piata poloneza de produse electrocasnice, cu o cota de 22%. Compania produce aparate sI combine frigorifice, aparate de aer conditionat, cuptoare cu microunde, hote de bucatarie, masini de spalat, racitoare pentru bauturi sI masini de spalat vase.

Polar detine o cota de 40% pe piata produselor frigorifice si 36% pe cea a masinilor de spalat, iar 15% din produse sunt exportate in Europa sI America.

Cifra de afaceri a companiei a fost anul trecut de 161 milioane de dolari, iar pentru anul acesta se estimeaza o crestere a acesteia cu 17% la 188 de milioane euro.

"Dintre tarile limitrofe, Romania a cunoscut cea mai mare crestere a vanzarilor produselor Polar, fiind de departe lider" a declarat Krystyna Showska, export manager la compania poloneza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO