Companii

Mrad, Springtime: A devenit mai important să îţi păstrezi clienţii decât să faci profit

Mrad, Springtime: A devenit mai important să îţi păstrezi clienţii decât să faci profit

Maissam Mrad, managing directorul Springtime. Foto Bogdan Iordache

Autor: Cristina Roşca

23.01.2013, 00:07 1622

Maissam Mrad, managing directorul reţelei de restaurante de tip fast- food Springtime, spune că oamenii de afaceri ar trebui să nu se mai raporteze la trecut, mai ales la perioada de boom, pentru că astfel mereu vor fi nemul­ţu­miţi de rezultatele obţi­nute în prezent.

"Am repetat cuvântul criză de prea multe ori. Dacă vrei să mergi înainte trebuie să începi să te raportezi doar la anul trecut şi nu să speri că vei reveni la nivelul din 2007-2008. Altfel, mereu vei fi nemulţumit. Asta e piaţa acum."

El mai spune că pe o piaţa marcată de scăderea consumului şi a puterii de cumpărare cifra de afaceri şi profitul au trecut ca importanţă pe plan secund, menţinerea numărului de clienţi devenind indicatorul cheie.

"În ultimii ani s-a schimbat com­por­tamentul de consum odată cu scă­derea puterii de cumpărare. Un client nu mai cumpără decât strictul necesar. Astfel, putem spune că problema nu trebuie privită din punctul de vedere al numărului de clienţi, care a rămas constant, ci din cel al bonului de casă."

Lanţul Springtime, care numără 23 de restaurante permanente şi unul deschis doar în perioada estivală, are lunar sute de mii de clienţi.

"Cifra de afaceri a fost în stagnare anul trecut, însă pentru a ne menţine la nivelul din 2011 au fost necesare eforturi". În 2011 compania Spring Prod Com care administrează restaurantele a obţinut afaceri de 49 mil. lei (11,6 mil. euro), în scădere cu circa 10% faţă de 2008, ultimul an de boom.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO