Companii

Mugurel Radulescu, Coca-Cola: Am renuntat treptat la distributia proprie a produselor

Mugurel Radulescu, Coca-Cola: Am renuntat treptat la distributia proprie a produselor

Mugurel Radulescu, director de comunicare CCHBC Romania

21.06.2006, 14:50 924

Mugurel Radulescu, directorul de comunicare al Coca-Cola HBC Romania (imbuteliatorul), spune ca treptat compania a renuntat la distributia proprie, externalizand acest serviciu catre companii specializate pentru a se concentra asupra activitatii de baza.
"Noi suntem o companie focalizata pe vanzari si marketing si avem optiunea de a utiliza firme specializate in transport pentru distributie", spune Radulescu.
Potrivit reprezentantului Coca-Cola HBC Romania, multi distribuitori au in prezent capacitatea manageriala de a gestiona transportul de marfuri la mica si mare distanta.
La inceputul business-ului Coca-Cola in Romania, solutia distributiei directe s-a impus in special din ratiuni de siguranta a livrarii produsului catre clienti, conform strategiilor companiei.
"Treptat insa, s-a impus evaluarea solutiei parteneriatelor cu distribuitori puternici pentru cea mai mare parte a zonelor din tara", adauga el.
Radulescu mai spune ca la inceputul anilor ?90 nivelul de maturitate al distribuitorilor era incomparabil cu cel de acum. "Multe magazine se aprovizionau singure, iar mercantilizarea era adesea o chestiune de inspiratie", spune el.
"Pe masura ce piata a evoluat, am luat in considerare utilizarea unor distribuitori. Initial, s-a apelat la acestia pentru a trimite marfa in zonele departate de centrele urbane", spune Mugurel Radulescu.
Compania lucreaza cu 91 de companii de distributie care acopera mare parte din tara. Distributia directa este mentinuta in Bucuresti, Craiova, Pitesti, Brasov, Ploiesti, Iasi si Constanta.
"In rest avem alti distribuitori sau contractori", adauga Radulescu.
Parteneriatele incheiate de companie in urma cu 12 ani sunt inca in picioare, afacerile distribuitorilor dezvoltandu-se odata cu cresterea business-ului Coca-Cola in Romania.
"Cu unul dintre partenerii nostri colaborarea a inceput in urma cu 12 ani, ajungandu-se ca grupul sa preia si servicii de distributie directa in vestul Romaniei", spune Radulescu.
Directorul de comunicare al Coca-Cola HBC Romania mai spune ca rolul transportatorilor a crescut si mai mult in conditiile specializarii unora dintre fabrici pentru diferite tipuri de produse. Acest lucru a implicat deplasarea unor mari cantitati de produs dintr-o locatie in alta.
La inceput, numarul de ambalaje si arome era redus, iar in prezent a ajuns la 130 de pozitii.
"Capacitatile de productie ale fabricilor erau mai mici, ele producand in special pentru zonele adiacente", mai spune Radulescu.
Organizarea companiei in Romania reflecta in mod clar acea strategie regionala: cate o fabrica in fiecare regiune si depozite proprii in majoritatea resedintelor de judet.
"In prezent numarul depozitelor s-a redus la 12, in schimb majoritatea distribuitorilor nostri au propriile depozite si capacitati de transport", spune el. Potrivit reprezentantului Coca-Cola, investitii semnificative in capacitatile proprii de depozitare au fost realizate la Ploiesti, Vatra Dornei, Timisoara si Constanta.
In sectorul productiei, Coca-Cola a finalizat recent o investitie de 17 milioane de euro intr-o noua linie de imbuteliere la fabrica din Timisoara. Fabrica de la Timisoara a fost construita in 1995 si este a doua ca marime din punct de vedere al capacitatii de productie, dupa fabrica de la Ploiesti.
Potrivit lui Radulescu, extinderea fabricii de la Timisoara a devenit necesara odata cu extinderea capacitatilor de productie locale si a cresterii rolului locatiei in lantul de distributie regional.
Noua linie dispune de o capacitate maxima de 36.000 de sticle pe ora si va fi folosita pentru imbutelierea ceaiurilor Nestea si a unor marci din gama Cappy.
Coca-Cola a realizat anul trecut o crestere de 17% a volumului vanzarilor pe piata romaneasca, comparativ cu anul precedent, ajungand la un total de 123 de milioane de navete comercializate (echivalentul a 638 de milioane de litri). Ritmul de crestere cantitativa de anul trecut a fost dublu fata de cel inregistrat in anul precedent.
Coca-Cola HBC Romania a realizat in primele 11 luni ale anului trecut un profit de peste 38 de milioane de euro (139 de milioane de lei). Valoarea este aproape dubla fata de rezultatul inregistrat la nivelul intregului an 2004, potrivit datelor prezentate de Monitorul Oficial.
Coca-Cola este prezenta pe piata locala prin Coca-Cola Romania, care detine marcile companiei si produce concentrate, si Coca-Cola Hellenic Bottling Company (Coca-Cola HBC), care produce, distribuie si vinde produsele sub licenta.
Piata bauturilor racoritoare este estimata la peste o jumatate de miliard de euro. Coca-Cola concureaza in Romania cu companii precum European Drinks, Quadrant Amroq Beverages (imbuteliatorul Pepsi), Romaqua, Parmalat (Santal).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO