Companii

Murfatlar: Comunitatile de romani din Italia si Spania sunt o nisa importanta

25.01.2008, 18:08 80

Producatorul de vin Murfatlar, unul dintre principalii jucatori din industria locala, estimeaza o crestere de 25% a exporturilor in acest an, comparativ cu 2007, pe fondul extinderii pe noi piete precum Rusia si Italia.
In 2006, exporturile companiei au atins 15% din productia de vin, iar in 2007 acestea s-au crescut cu 20%. In ultimii doi ani exporturile Murfatlar au crescut cu 7 puncte procentuale.
"Pietele prioritare in 2007 au fost SUA, care pentru Murfatlar reprezinta o piata traditionala, si China, cea mai mare piata din lume, atractiva pentru orice producator indiferent de produs. De asemenea, exporturile in Israel, Finlanda, Germania si Anglia au inregistrat cresteri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Compania este prezenta cu produse si pe pietele din Spania si Italia unde are in vedere o crestere a exporturilor deoarece "comunitatile romanesti reprezinta o nisa de consumatori importanti".
Murfatlar a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 42 mil. euro in linie cu estimarile initiale.
"Obiectivul de cifra de afaceri pe 2008 este de 50 milioane de euro. Cresterea urmeaza trendul din anii precedenti in contextul in care piata de vin creste incet, dar sigur. Consumatorul roman incepe sa aprecieze si sa-si rafineze preferintele in privinta vinului tinand cont de recolta extraordinara din 2007", a adaugat Negrescu.
Brandurile producatorului cu cele mai mari vanzari in 2007 au fost Zestrea Murfatlar, Lacrima lui Ovidiu, Zaraza, 3 hectare, Sec de Murfatlar, Babanu, Premiat.
"Aceste branduri sunt in etape diferite de dezvoltare si de aceea obiectivele sunt diferite pentru fiecare dintre ele. 3 Hectare, Lacrima lui Ovidiu, Zaraza sau Babanu au obiective de crestere mai mari, in timp ce branduri mature precum Zestrea Murfatlar stau in cresteri normale strict legate de trendul pietei", a continuat Negrescu.
Cel mai dinamic segment in cadrul Murfatlar este cel al vinurilor premium.
"In 2007 am avut evolutii bune si foarte bune pentru brandurile premium. Si din punctul de vedere al lansarilor, Murfatlar a facut pasi importanti in acest segment, in 2007 venind pe piata cu Arezan si Rai de Murfatlar Grande Reserve", a mai spus Negrescu.
Piata de vin este estimata la peste 450 mil. euro, iar cei mai importanti producatori sunt Murfatlar, Vincon, Cotnari sau Jidvei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO