Companii

Murfatlar, peste buget dupa primul semestru

Murfatlar, peste buget dupa primul semestru

Piata vinurilor a fost estimata anul trecut la 350 mil. euro

21.08.2006, 21:18 63

Murfatlar, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala a vinului, a realizat o cifra de afaceri de 20 mil. euro in primul semestru, in crestere cu aproximativ 50% fata de anul trecut. Valoarea este de aproape doua ori si jumatate mai mare fata de ritmul de crestere de 20% anuntat pentru intregul an.
"Am obtinut majorari valorice impresionante deoarece in ultimul timp cererea pentru vinurile scumpe, cum ar fi Trei Hectare, a crescut semnificativ", a spus Daniel Negrescu, brand manager la Murfatlar.
Cifra de afaceri realizata in primele sase luni ale anului reprezinta o crestere de 48% din punct de vedere cantitativ fata de aceeasi perioada a anului trecut si 52% din punct de vedere valoric.
Vremea favorabila a determinat o productie de 23 de mii de tone de struguri, spun oficialii companiei, mult peste productia de 18 mii de tone de anul trecut. In aceste conditii, Murfatlar va incheia anul cu 16 milioane de litri de vin, sau 120 de milioane de sticle de 0,75 litri.
Din totalul productiei, aproximatix 20% sunt destinate exportului, cele mai importante piete fiind Statele Unite ale Americii, Israel, Marea Britanie, Germania, Finlanda, Danemarca si Japonia.
"La noi exporturile sunt putin in crestere, dar asta pentru ca, pana acum, strategia noastra a vizat consolidarea pe piata interna, si mai putin pe cea externa. Incepand din 2005 insa, am inceput sa participam la targuri internationale, sa ne focusam pe anumite piete din afara", a spus Negrescu.
China si Rusia sunt zonele cel mai recent vizate de companie in vederea incheierii unor contracte cu distribuitorii de acolo. "Cu China speram sa incepem cat mai curand, probabil de anul acesta, deoarece este o piata cu un potential extraordinar", a spus Negrescu.
Din punctul de vedere al distributiei, compania are pe plan local sapte distribuitori exclusivi in toate regiunile mari ale tarii.
Conform Murfatlar, brandul Trei Hectare, din sectorul superpremium, este destinat exclusiv retelei HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) deoarece aici se consuma vinuri mai scumpe, iar consumatorul este diferit fata de cel din retail.
Un alt vin care a fost lansat anul acesta in HoReCa a fost Conu Alecu, din segmentul premium, dar care saptamana trecuta a fost trecut si pe retail.
"Am pornit cu el in HoReCa deoarece acolo era mai usor de comunicat, era mai usor de primit un feedback din partea consumatorului in legatura cu ambalajul, dar si cu produsul. Am avut succes acolo si acum s-a cerut singur si pe retail", a declarat directorul executiv al companiei.
Conu Alecu este un vin demisec in variantele Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Merlot si Merlot Roze. Potrivit estimarilor Murfatlar, cel mai bine se va vinde Sauvignon Blanc " La categoria vinuri seci este un soi pentru care cererea este mai mare decat cea pentru Muscat Ottonel", a spus Cosmin Popescu. Fiind un produs nou, Murfatlar a prevazut pentru Conu Alecu o campanie de promovare care va reprezenta 10-15% din vanzarile produsului.
Bugetul total pe anul acesta pentru campania de promovare a vinurilor Murfatlar a fost stabilit la 6 milioane de euro, valoare rate-card (fara discounturi).
"Campaniile de comunicare incepute anul trecut au avut rezultate. Dupa promovarea brandului Lacrima lui Ovidiu din segmentul superpremium, vanzarile au crescut cu 30%", spun reprezentantii Murfatlar.
Ei considera ca un alt trend inregistrat in ultima perioada pe piata este cresterea vanzarilor la vinul rosu, urmand tendinta intalnita in strainatate. "Trendul pietei vinului rosu este in crestere, de aceea avem ca strategie marirea suprafetei de vin rosu in incercarea de a echilibra productia cu cea de vin alb", a declarat Cosmin Popescu, director executiv al Murfatlar. In prezent, din totalul de 2.600 de hectare de vie, cat detine Murfatlar, 70% reprezinta plantatiile cu struguri albi, restul de 30% fiind struguri rosii.
Compania a realizat o cifra de afaceri de 30 de milioane de doalri (peste 24 milioane de euro) anul trecut. Piata vinurilor a fost estimata anul trecut la circa 350 de milioane de euro, potrivit datelor Patronatului National al Viei si Vinului. Principalii jucatori de pe piata sunt pe langa Murfatlar, Vincon Vrancea, Cotnari si Jidvei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO