Companii

Murfatlar: Tinta de profit de 10% va fi foarte greu de atins

Murfatlar: Tinta de profit de 10% va fi foarte greu de atins
06.12.2009, 23:14 85

Murfatlar, unul din principalii producatori de vin de pe piatalocala, ar putea inregistra anul viitor o cifra de afaceri increstere cu 5% comparativ cu nivelul estimat pentru 2009.

"Datorita miscarilor de consum intre segmentele pietei,referindu-ma la migrarea consumului catre segmentele mai ieftine,la finele anului 2009 vom avea o crestere a cifrei de afaceri cuaproximativ 5% fata de 2008. In 2010 conditiile economice nu se vorschimba major, ceea ce presupune ca realizarile din 2009 pot firepetate", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.

In ceea ce priveste estimarile de profit din 2010, "tinta deprofitabilitate este de 10%, insa va fi foarte greu de atins inactualele conditii de alunecare a consumului catre ieftin".

Anul trecut, Murfatlar a inregistrat o cifra de afaceri de 170mil. lei (46,2 mil. euro), potrivit datelor producatorului.

"Nu sunt adeptul scenariului "cel mai optimist" si cel maipesimist". Intotdeauna construiesc strategia pe baza unui plan catmai aproape de realitate cu optiuni de adaptare in caz de nevoie",mai spune Negrescu.

Vanzari in crestere in primele zece luni

In primele zece luni ale acestui an, Murfatlar a inregistratvanzari de 150 mil. lei (35 mil. euro), adica aproximativ 21milioane de sticle, echivalent a 0,75 litri. Vanzarile au fost maimari "cu cateva procente" fata de anul trecut, atat in volum, catsi in valoare, potrivit datelot companiei, care nu a precizat insacare este dinamica exacta fata de 2008.

"Speram ca la sfarsitul acestui an cresterea cantitativa fata de2008 sa fie in jur de 10%. Estimarile initiale erau de cresterecantitativa intre 10 si 12%", a mai spus Negrescu.

El precizeaza ca principalele probleme cu care firma seconfrunta sunt blocajul financiar si lipsa controlului asupracresterii pietelor de bauturi vandute la negru.

"In urma cu cativa ani am inceput un plan investitional,esalonat pe o perioada mai lunga de timp, care urmareste obiectiveprecum cresterea productivitatii si scaderea costurilor. Reducereade personal vine ca o urmare fireasca a acestei strategii deeficientizare. Investitiile in tehnologie si mai ales inautomatizari conduc la o nevoie mai redusa de personal in palierelede productie", a explicat Negrescu.

Decembrie aduce 20% din vanzari

In decembrie, cea mai buna luna din an pentru companiile dinindustria vinului, Murfatlar realizeaza in jur de 15-20% dinvanzari, in timp ce in ultimul trimestru se concentreaza circa 50%din vanzarile anuale.

Compania estimeaza ca productia din acest an va atinge 30 demilioane de litri de vin, cu 37% mai mult comparativ cu nivelulrealizat in 2008.

Recolta a fost influentata de programul de reintinerire a viei,inceput in urma cu patru ani. In 2007 si 2008 au fost replantate335 de hectare de vita-de-vie, in urma unor investitii de 4,1milioane de euro. Proiectul a continuat si in primavara acestui an,cand s-au mai investit 2,8 milioane de euro in replantarea a circa175 de hectare.

Pe piata vinului, estimata la 450 mil. euro anul acesta,Murfatlar concureaza cu Vincon Vrancea, Cotnari, Halewood, Jidvei,Domeniile Tohani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO