Companii

Nici Pastele nu mai este o perioada „de boom” pentru vanzarile de vin

23.03.2010, 23:10 29

Perioada Pastelui, in mod traditional una dintre cele mai bunepentru producatorii de vin, nu mai aduce cresterile de 40-50% dinanii precedenti, cei mai optimisti jucatori sperand la un avans de10% in timp ce majoritatea considera ca vanzarile vor fi la nivelulde anul trecut.

"Lunile februarie si martie se situeaza la nivelul anului 2008deci sunt cu aproximativ 10 % mai ridicate decat in 2009.Procentual, vanzarile sunt de circa 12% din totalul anual", a spusAlin Ursu, administrator al producatorului de spumante AngelliSpumante & Aperitive.

Alaturi de Angelli, o alta companie care vede vanzari increstere este Halewood. In acest caz cresterea este de 7%comparativ cu aceeasi perioada din 2009, insa se produce inconditiile in care in 2009 vanzarile au stagnat de Paste.

Angelii si Halewood se numara printre cei mai optimistiproducatori anul acesta, in conditiile in care alte companii precumMurfatlar si Tohani, ca de altfel si retailerii, se uita lastagnari.

"In perioada premergatoare sarbatorilor pascale, Murfatlarestimeaza vanzari de aproximativ 3,1 milioane de litri de vin, invaloare de peste 18 milioane de lei (4,3 mil. euro - n. red.).Sarbatorile pascale reprezinta un varf de consum care vinde cucirca 20-25% mai mult decat o luna normala. In luna aprilie 2009Murfatlar a vandut aproximativ 2 milioane de litri de vin. Anulacesta speram sa atingem cifrele amintite mai sus pentru Pasteledin 2010", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.

Majoritatea producatorilor ruleaza peste 10% din vanzari inaceasta perioada, ceea ce inseamna ca la o piata totala a vinuluide circa 400 mil. euro anul acesta, Pastele ar genera circa 40 mil.euro. Cu toate acestea, cea mai buna decada pentru companii ramaneCraciunul.

"Cea mai importanta perioada pentru noi este noiembrie -decembrie, cand realizam peste 4 milioane de sticle in doar doualuni", a spus Alin Ursu. Spre comparatie, intr-o luna normalaAngelli vinde in jur de 400.000 - 500.000 de sticle.

O alta companie care estimeaza vanzari similare in aceastaperioada fata de 2009 este Tohani. "Nu ne asteptam ca vanzarile safie peste anul trecut. Prima parte credeam ca va fi chiar maidificila, dar suntem cam la acealasi nivel. Craciunul este mult maibun. Cu 10% este Paste", a spus Florin Timau, reprezentantulcompaniei.

Retailerii nu sunt nici ei optimisti. Vinexpert, spre exemplu,spune ca cei mai mari clienti companii au plasat comenzile la unnivel similar cu cel de anul trecut.

"Firmele mari au calibrat comenzile aproximativ la aceeasivaloare fata de 2009", a spus Catalin Paduraru, reprezentantulcompaniei. El a adaugat faptul ca desi "piata a mers foarte prost,cred ca se vor consuma vinuri."

Piata de vin a scazut anul trecut cu circa 10%, iar anul acestadeclinul ar putea sa depaseasca acest nivel, astfel ca valoareapietei ar putea ajunge la circa 400 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO