Companii

Noii clienti au crescut vanzarile Lotto in Romania cu 60%

01.09.2003, 00:00 28



Producatorul italian de echipament sportiv Lotto a realizat in primele sase luni ale acestui an pe piata romaneasca vanzari de peste 2,3 milioane euro, in crestere cu aproape 60% fata de perioada similara a anului trecut. Obiectivul companiei pentru intreg anul vizeaza o cifra de afaceri de 4,8 milioane euro.



"Pe masura ce puterea de cumparare a crescut usor, clientii au ales sa nu mai cumpere produse falsificate din piete, ci s-au aratat mai interesati de produsele de firma. In aceste conditii, noi am facut comenzi mai mari de produse si am putut beneficia de conditii mai avantajoase de pret" explica Mirela Rosca, director general al Sport System Development (SSD), reprezentant exclusiv al producatorului italian Lotto in Romania.



Conditiile mai bune de pret au atras, potrivit reprezentantului SSD noi clienti care altfel nu si-ar fi putut permite un produs Lotto.



"Pe langa baza de clienti fideli, care faceau parte din categoria celor cu venituri medii si peste medie, au aparut clienti ocazionali care contribuit la cresterea vanzarilor" completeaza oficialul SSD.



Cu toate acestea, cele mai bine vandute produse raman cele din categoria de varf, pentru acestea existand un public fidel.



"Pana anul acesta noi aduceam pe piata doar produse din gama de varf si din gama medie, insa pe masura ce baza de clienti a crescut prin atragerea altor categorii, am optat sa aducem si produse cu un pret de baza mai redus" adauga Rosca.



Astfel, daca cifra de afaceri a crescut in prima jumatate a acestui an cu aproape 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile cantitative s-au marit cu chiar si mai mult.



"Am reusit sa depasim pentru fiecare categorie de produse cu aproximativ 65% vanzarile cantitative din perioada similara a anului trecut, tinand cont de faptul ca pretul mediu per articol a scazut cu aproximativ 8% atat la imbracaminte cat si la incaltaminte" adauga Rosca.



In aceste conditii, cea mai mare pondere in vanzarile companiei a fost reprezentata si in prima jumatate a acestui an, la fel ca si anul trecut, de articolele de imbracaminte (aproape 60%), in timp ce articolele de incaltaminte reprezinta 40% din cifra de afaceri.



Compania detine in prezent cinci magazine. Dintre acestea patru sunt amplasate in Bucuresti in Unirea Shopping Center, Bucuresti Mall, Calea Mosilor si unul in provincie la Constanta.



"Am mai avut un magazin in galeria comerciala a complexului Carrefour, insa l-am inchis dupa opt luni de functionare deoarece rezultatele au fost nesatisfacatoare, avand in vedere ca majoritatea clientilor erau atrasi de ideea de discount pe care o promova hypermarketul. Acum suntem prezenti doar ca furnizori pentru hypermarketul Carrefour, iar vanzarile pe care le realizam prin intermediul unui simplu raion sunt comparabile cu cele pe care le realizam cand aveam magazinul in galeria comerciala" conchide Rosca.



Potrivit acesteia, compania va mai deschide anul acesta trei magzine noi, in Bucuresti, Ploiesti si Brasov, investitia urmand a ajunge la 100.000 de euro.



Prin cele trei noi magazine cifra de afaceri a companiei va ajunge la sfarsitul anului, potrivit estimarilor companiei la 4,8 milioane de euro. anul trecut cifra de afaceri a companiei a fost de aproape 3,5 milioane euro.



Principalii concurenti ai grupului italian pe piata romaneasca sunt in mare parte cei cu care se lupta si la nivel mondial. astfel, sunt prezenti in Romania atat liderul mondial in domeniu - Nike, cat si grupurile Reebok, adidas-Salomon sau Puma. Dintre acestea Nike, prin intermediul importatorului local Elmec, are cea mai puternica prezenta pe piata atat prin magzine proprii, cat si in magazine multibrand. Elmec Romania este filiala locala a grupului grecesc Elmec, cel care detine franciza pentru brandul american in zona balcanica. O strategie diferita este abordata de compania Kraus, importatorul marcii Rebbok, care nu vinde produsele prin magazine proprii ci doar in magazine multibrand. Vanzarile cumulate ale principalelor marci sportive in Romania vor depasi anul acesta 15 milioane de euro, potrivit estimarilor companiilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO