Companii

O coafeza nemultumita le-a dat ideea afacerii cu aparatura profesionala pentru saloanele cosmetice

12.07.2007, 20:39 355

Emilian Epure, directorul de vanzari al firmei Edru Impex din Brasov, care este distribuitor de produse cosmetice profesionale al companiei Contrast Impex, a preluat afacerea de la mama sa.
"Firma Edru activeaza pe piata din Romania din 1993, iar principala activitate a firmei a fost intotdeauna distributia. Initial firma a distribuit produse alimentare, dar dupa decesul principalului actionar, activitatea firmei s-a modificat, orientandu-se spre ocupatia principala a actionarului ramas in firma, mama mea, Epure Floarea, si anume produsele cosmetice", spune Emilian Epure, directorul de vanzari al firmei Edru Impex din Brasov.
Din anul 1997 si pana in 2003 activitatea firmei s-a redus la nivelul unui magazin de desfacere a produselor cosmetice si al unui salon de infrumusetare. De asemenea, Edru a facut transportul si distributia produselor cosmetice profesionale Wella.
Incepand cu 2003, activitatea firmei a crescut prin preluarea distributiei in zona Brasov, Sibiu, Mures, Covasna si Harghita a unuia dintre cei mai mari importatori de produse cosmetice din Romania, si anume Contrast Impex. Epure Floarea avea in acel moment o experienta de 7 ani ca reprezentant al companiei Wella Romania in aceste judete, ulterior renuntandu-se la acest contract.
"Totul a inceput cu propunerea companiei Contrast Impex de a fi reprezentantii lor in aceasta zona. Dupa realizarea unui plan de afaceri s-a luat decizia inceperii colaborarii in domeniul distributiei. Initial produsele comandate soseau la sediul Edru, de unde erau direct distribuite in zona. Deoarece distributia a luat in scurt timp amploare, s-a ales locatia potrivita deschiderii unui depozit Contrast- Edru in Brasov, s-a creat un stoc tampon de produse si a fost marita echipa de vanzari", spune Epure.
Incepand cu 2007, distributia produselor cosmetice Contrast a fost preluata de o ramura din compania Edru si anume Edru Cosmetics, prin care se doreste continuarea afacerii inceputa de Edru in zona.
Investitia initiala a provenit din vanzarea unui imobil si s-a materializat in amenajarea spatiului in care firma isi desfasoara in prezent activitatea, in marfa destinata vanzarii, in autoturisme pentru distributie si in trainingul personalului.
Pentru gasirea primilor clienti a fost intocmita o baza de date cu majoritatea saloanelor de infrumusetare din zona. Acestea au inceput sa fie vizitate de catre reprezentantii de vanzari cu oferte, promotii in incercarea de a-i convinge de avantajele colaborarii cu compania.
Emilian Epure are o experienta de 11 ani in vanzari, ultimii trei ani lucrand in domeniul distributiei farmaceutice si a precizat ca intregul personal al firmei are o bogata experienta in domeniu. Afacerea a inceput cu un singur angajat, iar in prezent sunt 12 persoane.
Distribuind exclusiv produse cosmetice profesionale, clientii tinta ai firmei sunt firmele care activeaza strict in domeniu: saloane de coafura, cosmetica, intretinere corporala, masaj, bronzare si fitness. Firma ofera si serviciul de consultanta gratuita clientilor care doresc deschiderea unui salon de infrumusetare, inclusiv prin proiectarea computerizata gratuita a salonului care urmeaza a fi deschis.
Emilian Epure spune ca exista mai multe categorii de concurenti. "Pentru produsele de coafura, concurenta este acerba, cu peste 40 de companii concurente. O alta categorie o reprezinta concurenta pe piata cosmeticelor si a intretinerii corporale, aici exista aproximativ zece companii care ofera produse cosmetice profesionale. La final raman companiile care ofera echipamente destinate dotarii saloanelor de infrumusetare, unde numarul firmelor care ofera aceste produse este mic si constant din momentul in care am inceput activitatea", precizeaza el.
A fi distribuitor pentru o firma deja cunoscuta in zona a constituit un atu pentru Edru. "Un aspect foarte important este existenta companiei Contrast Impex inca din anul 1992. Noi in momentul in care am inceput aceasta afacere am mostenit direct renumele furnizorului nostru, fiind astfel inca din start un competitor puternic in zona noastra", spune directorul de vanzari al firmei.
Conform datelor furnizate de site-ul Ministerului de Finante, in 2005 Edru Impex a obtinut o cifra de afaceri de 200.000 de euro, care conform declaratiilor directorului de vanzari al firmei, a crescut in 2006 cu aproximativ 30% , iar pentru 2007 estimeaza o crestere de aproximativ 40% fata de anul anterior. Costurile firmei se ridica la circa 10% din totalul vanzarilor pe luna.
Pe termen mediu si lung, Emilian Epure doreste sa mareasca echipa de vanzari, sa creasca numarul clientilor si sa deschida cate un depozit in Sibiu si Mures. Si firma Bondi Comexim din Bacau, care a fost infiintata in 1999, a inceput initial avand ca prim profil serviciul de restaurante.
"Datorita pietei interne, destul de confuze in acea perioada, am amanat activitatea si impreuna cu asociatul meu, Costras Constantin, am luat decizia in anul 2003 sa ne ocupam de importul si distributia produselor profesionale cosmetice, a accesoriilor si aparatelor profesionale pentru saloanele de infrumusetare", spune Cristi Puscalau, administratorul companiei. Cu toate ca acest sector era si este competitiv si exigent, titularii firmei au avut ambitia si dorinta de a concura cu firme lider din domeniu care erau de multi ani pe piata.
"Asigurarea calitatii produselor profesionale si competitivitatea preturilor au ridicat firma noastra in acest domeniu al cosmeticii. Nu am avut experienta necesara la inceput , ideea fiind preluata de la o simpla coafeza si putina experienta pe care unul dintre asociati o avea in domeniul comertului cu parfumuri", spune administratorul Bondi Comexim.
Inceputul a fost greu si cu o oferta nu foarte bogata. "Am inceput cu cinci produse de cosmetica si cu 35 de produse din gama de accesorii pentru coafuri. Am transformat un garaj intr-un depozit cu prezentare a produselor, acesta fiind primul nostru punct de lucru. In prezent gama a luat amploare la peste 1.200 de produse, bineinteles schimband locatia (garajul) cu un depozit si un birou amenajat", isi aminteste Puscalau.
Pentru a-si gasi primii clienti au testat in primul rand piata din zona Bacaului si apoi au cautat distibuitori in cele mai importante zone ale Romaniei.
"Avem mai multe categorii de clienti daca este sa privim activitatea in sine. Clientii tinta putem spune ca sunt acele persoane care vor sa desfasoare activitati pe cont propriu si nu au sprijin din toate punctele de vedere pentru deschiderea activitatii.
Clientul roman este din ce in ce mai receptiv la ofertele pe care i le propui daca primeste sprijin pentru deschiderea afacerii propii", precizeaza Cristi Puscalau.
Conform datelor Ministerului de Finante, in 2005 firma a incasat o cifra de afaceri de 110.000 euro, cifra care conform declaratiei administratorului Bondi Comexim s-a dublat in 2006. "Am inteles nevoile clientilor si am raspuns prompt necesitatilor lor si din acest motiv consideram ca am fost la randul nostru rasplatiti pentru intelegerea acordata. Anul acesta estimam si o crestere a profitului mult mai mare ca in 2006, care se va duce tot catre reinvestitii", mentioneaza el.
Afacerea a pornit in trei persoane, fiind mai mult o asociatie familiala si firma mai are doi angajati.
Administratorul Bondi Comexim considera ca micilor intreprinzatori le lipseste informatia. "Se pot accesa fonduri pentru deschiderea activitatilor pe cont propriu in special in domeniul cosmeticii sau al saloanelor de coafura, dar daca nu exista informatie multi clienti nu au posibilitatea si nu primesc sprijin pentru aceasta dorinta a lor", spune el.
Cristi Puscalau precizeaza ca piata este intr-o continua transformare si de aceea clientii cauta calitate la preturi avantajoase si in primul rand seriozitatea cu care ii tratezi in ceea ce priveste timpul de livrare si modalitatile avantajoase de plata.
Cei doi administratori doresc sa mentina activitatea pe care firma o desfasoara in acest moment si sa promoveze cat mai multe noutati in domeniu pentru a reusi sa se mentina pe piata interna.


Afacerea pe scurt:

Alcatuirea unei baze de date cu majoritatea saloanelor de infrumusetare din zona

Concurenti: 40 de companii pentru produsele de coafura, 10 firme pe piata de cosmetica si intretinere corporala

Numar mic de companii care ofera echipamente pentru saloanele de infrumusetare

Cifra de afaceri peste 200.000 euro dupa doi ani de activitate

Clientii castiga mai multi bani decat distribuitorii

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO