Companii

OBI a renuntat la jumatate din angajatii magazinului din Capitala, la patru luni de la deschidere

26.03.2009, 16:40 93

Retailerul german OBI, cel mai nou jucator din comertul local de bricolaj, si-a redus recent numarul de angajati din magazinul din Bucuresti la aproximativ 120 de persoane, fata de 200 cat avea la data deschiderii, la finele lunii noiembrie a anului trecut. Compania isi continua expansiunea intr-un ritm inferior celui planificat la intrarea pe piata, in 2008, viitoarele magazine urmand sa aiba un efectiv de 120 de angajati pe unitate.

„De obicei, in cazul primelor magazine deschise pe o piata noua numarul de angajati este mai mare la inaugurarea unitatii. Am ajustat acest numar la necesitatile actuale ale activitatilor din magazine si pentru a ne putea atinge obiectivele din buget", a declarat Romano Quinzi, country manager al companiei OBI Romania. „Masura nu are legatura cu criza, dimpotriva, vreau sa mentionez ca numarul clientilor este in crestere in acest moment si ca vanzarile au depasit estimarile pe care le-am avut inainte de intrarea pe piata din Romania", a mai spus directorul.
OBI, divizie a grupului Tengelmann, a deschis primul sau magazin la nivel local in a doua jumatate a anului trecut, iar in prezent opereaza doua unitati, in Bucuresti si Oradea. Ambele magazine sunt situate in parcuri de retail, in vecinatatea hipermarketurilor Real.
Compania a intrat pe piata din Romania intr-un moment in care se faceau simtite primele semne ale incetinirii cresterii retailului de bricolaj, pe fondul inghetarii creditarii si declinului abrupt al sectorului imobiliar. Cele mai mari retele de profil, Praktiker si Bricostore, estimau la finele lui 2008 ca in acest an va fi nevoie de o abordare mai precauta a pietei.
La inceputul lui 2008, cand OBI anunta oficial intrarea sa pe piata din Romania, Quinzi prognoza ca reteaua se va extinde cu 11 unitati in 2009, fiind vizate la acea data doar zonele din parcuri de retail. La finele anului trecut insa, reprezentantii companiei au comunicat un numar mai redus de deschideri pentru 2009, de cinci unitati. Quinzi a declarat recent pentru ZF ca in acest moment reteaua are trei zone sigure pentru expansiunea in urmatoarele 12 luni.
„Efectele devalorizarii abrupte a leului fata de euro si dificultatile intalnite pe piata imobiliara nu ne-au determinat sa modificam planurile de expansiune ale retelei, in schimb luam in considerare noi modalitati de a ne atinge obiectivele, pana cand situatia de pe piata se va stabiliza. Astfel, cele trei inaugurari de magazine planificate initial pentru primele zece luni din acest an vor fi realizate cel mai probabil pana in primavara lui 2010", a precizat Quinzi.
Compania va deschide saptamana viitoare doua unitati in orasele Pitesti si Arad, prin investitii de circa 5 mil. euro pe magazin. Suma nu include costul inchirierii spatiilor. Unitatile companiei vor avea suprafete cuprinse intre 8.000 si 12.000 de metri patrati.
Planurile OBI pe termen mediu si lung vizeaza dezvoltarea unei retele de 20 de magazine in Romania. Cei mai mari jucatori in retailul romanesc de bricolaj, estimat de OBI la 2 miliarde de euro, sunt retelele Praktiker, Bricostore si Dedeman. Competitia s-a intensificat in ultimii doi ani, odata cu lansarea pe piata a retelelor internationale BauMax, Hornbach, Mr. Bricolage si OBI.
 
OBI in Romania
  • Primul magazin a fost deschis in noiembrie la Oradea
  • Va ajunge la 4 unitati operationale in aprilie
  • Are planificare investitii totale de 50 mil. euro in extindere
  • Zonele vizate pana acum sunt in parcuri de retail
  • Face parte din grupul Tengelmann, care detine si reteaua cu discount Plus

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO