Companii

OBI are in plan 20 de magazine, dar ritmul e dictat de piata imobiliara

26.11.2008, 15:30 37

Retailerul german de bricolaj OBI, divizie a grupului Tengelmann, va avea la finele anului viitor 7 magazine pe piata romaneasca, fata de doua cate opereaza in prezent, bugetul alocat expansiunii in Romania fiind de 50 mil. euro.

"Avem planificate investitii de cel putin 50 mil. euro in expansiunea OBI in Romania in urmatorii ani. La sfarsitul lui 2009 vom opera sapte magazine sau chiar mai multe, in functie de numarul contractelor pe care le vom semna pentru viitoarele locatii", a declarat Romano Quinzi, country manager al companiei OBI pentru Romania.
In urma cu aproximativ noua luni, cand OBI anunta oficial intrarea pe piata din Romania, Quinzi estima extinderea retelei cu 11 unitati in 2009, fiind vizate la acea data doar parcurile de retail.
In prezent, reprezentantii companiei mizeaza pe un numar de inaugurari de doua ori mai redus pentru anul viitor, lucru care s-ar putea datora inghetarii unor proiecte de parcuri de retail, pe fondul crizei creditarii.
Qunzi a subliniat insa ca reteaua nu si-a ajustat planurile de investitii, fiind alocate peste 50 mil. euro pentru extinderea OBI in Romania. "Ne finantam proiectele cu resurse proprii. Recent, OBI a investit in deschiderea primelor magazine in Ucraina, iar acum suntem pe punctul de a intra pe piata din Grecia", a mentionat Carlos Hach, directorul de expansiune al OBI Romania.
OBI Romania deschide astazi prima sa unitate din Capitala si a doua din retea, in urma unor investitii de 5 mil. euro. Suma include echipamentele din magazin si lucrarile de amenajare a spatiului inchiriat. "Pe piata romaneasca, suntem pregatiti sa atacam toate orasele cu peste 70.000 de locuitori. Tinand cont de suprafata mare a tarii, trebuie sa avem minim 10-20 de magazine in Romania pentru a fi un jucator important", a adaugat Quinzi. Compania urmareste sa ajunga printre primii doi jucatori din clasamentul operatorilor de magazine de bricolaj din Romania, atat ca vanzari, cat si ca suprafata de vanzare, in urmatorii cinci ani.
Anul viitor, primele unitati noi deschise de companie vor fi amplasate in apropierea unor hipermarketuri, in orasele Arad si Pitesti. Acestea sunt planificate pentru trimestrul intai din 2009. Reprezentantii retelei au precizat ca iau in calcul atat spatiile din parcuri de retail, cat si locatiile independente.
Cei mai mari jucatori in retailul romanesc de bricolaj, estimat de OBI la 2 mld. euro, sunt retelele internationale Praktiker si Bricostore. Competitia s-a intensificat in ultimii doi ani, odata cu lansarea pe piata a retailerilor BauMax, Hornbach si Mr. Bricolage. Pe piata sunt prezente si cateva companii mari cu capital romanesc, printre care Ambient si Dedeman. Cresterea concurentei, dar si dificultatile cu care se confrunta in prezent sectorul constructiilor si cel imobiliar - aduse de criza financiara - ar putea diminua avansul jucatorilor mai vechi pe piata de bricolaj.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO