Companii

Ostahie: Luna septembrie a fost mai slaba, dar am avut vanzari foarte bune in iulie si august

Ostahie: Luna septembrie a fost mai slaba, dar am avut vanzari foarte bune in iulie si august

Dan Ostahie, presedintele Altex: Avem insa nevoie si de vorbitori de limba ucraineana pentru ca in retail, spre deosebire de constructii sau in productie, unde poti lucra cu turci, este esential sa poti comunica cu oamenii in limba lor.

18.09.2008, 13:40 73

Compania a anuntat deschiderea primului magazin Media Galaxy in Odessa in luna august a anului viitor, in mallul Riviera Shopping City Mall II dezvoltat de fondul de investitii Argo Real Estate.

"Va fi o multinationala in adevaratul sens al cuvantului. La conducere va fi un mix de seniori de nationalitate ucraineana si de nationalitate romana, si poate chiar si un expat. Vreau sa finalizam echipa in ianuarie si sa inceapa activitatea in februarie-martie pentru ca in luna august vom avea prima deschidere de magazin", a declarat Dan Ostahie.

El a adaugat ca perioada de pregatire pentru deschiderea primei unitati de retail a Altex in afara tarii, dar si pentru definitivarea strategiei locale, va necesita pregatiri de circa sase luni, iar echipa va include obligatoriu romani.

"Este posibil sa identificam oameni care au experienta in Ucraina, dar avem o echipa de rezerva in Romania si cu certitudine ma gandesc sa transferam 2-3 oameni acolo. Avem insa nevoie si de vorbitori de limba ucraineana pentru ca in retail, spre deosebire de constructii sau in productie, unde poti lucra cu turci, este esential sa poti comunica cu oamenii in limba lor", a spus Ostahie.

Echipa de management a activitatilor din Ucraina va fi cel mai probabil, potrivit presedintelui grupului, formata in egala masura din cadre de origine romana si ucraineana, cel putin pentru faza de dezvoltare.

In interval de 1-2 ani, Ostahie estimeaza ca expatii romani vor dori sa se intoarca in Romania, si de aceea se urmareste includerea a cat mai multor manageri locali, pe masura ce compania va extinde reteaua comerciala.

In prezent, strategia de dezvoltare a Altex in Ucraina presupune deschiderea unui magazin Media Galaxy in fiecare dintre cele patru complexuri comerciale ce vor fi dezvoltate de Argo Real Estate.

Anterior, presedintele companiei a anuntat ca pentru acest proiect, a carui investitie initiala se ridica la 10 milioane de euro, va cauta si un partener financiar, cu o pozitie locala bine consolidata, care urmeaza sa detina 30% din actiuni.

"Initial au avut (Argo Real Estate - n. red.) in plan zece proiecte dar in functie de evolutia pietei deocamdata sunt sigure patru. Vom vedea pe parcurs, dar intre timp discutam si pentru alte locatii", a adaugat Ostahie.

Compania deruleaza in paralel si proiectul de extindere locala, ce presupune atingerea unei suprafete comerciale de 90.000 de metri patrati pana la finalul anului, astfel ca saptamana aceasta a fost inaugurat un magazin Media Galaxy in proiectul comercial dezvoltat de BelRom in Focsani.

In ceea ce priveste rezultatele comerciale ale companiei, Ostahie a mentionat ca Altex se apropie, in ciuda unei luni septembrie sub asteptari, de tinta de vanzari de 400 de milioane de euro stabilita pentru 2008.

"Luna septembrie a fost mai slaba, dar am avut lunile august si iulie foarte bune. Suntem in grafic, iar cresterile viitoare urmeaza sa vina si din partea noilor magazine deschise", a mai precizat Ostahie.

In prima jumatate a anului, Altex a consemnat o cifra de afaceri de 170 de milioane de euro, mai mult cu 47% comparativ cu aceeasi perioada din 2007, marja operationala fiind de circa 2% (3,4 milioane de euro).

In primele sase luni compania a inregistrat pierderi de circa 1 milion de euro din cauza oscilatiei cursului valutar.

Spre deosebire de liderul pietei, Domo, principalul competitor, a inregistrat in intervalul ianuarie-iunie o crestere mai mica, de 30%, ajungand la afaceri 345 de milioane de lei (95,8 milioane de euro).

Incetinirea cresterii a fost explicata de reprezentantii companiei prin scaderea vanzarilor angro catre comerciantii independenti.

Flamingo, al treilea jucator din piata, a raportat vanzari de 95 de milioane de euro, iar tinta pentru finalul anului este de 215 milioane de euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO