Pentru gigantul american această investiţie marchează o revenire în producţia locală de detergent după ce a vândut în 2014 fabrica de la Timişoara către nemţii de la Dalli.
Pe această piaţă, unde numărul jucătorilor mari poate fi numărat pe degetele de la o mână, va reintra grupul american P&G care va începe în această lună construcţia unei unităţi de producţie de detergent lichid sub formă de capsule sub mărcile Ariel şi Lenor.
Gigantul reintră astfel pe o piaţă de unde s-a retras în 2014 când a vândut fabrica de detergent pudră de la Timişoara către nemţii de la Dalli. Acum, aceştia din urmă sunt liderul detaşat al pieţei, controlând 30% din valoarea acesteia.Totuşi, P&G intră pe un alt segment, cel al detergentului lichid sub formă de capsule, un segment de piaţă nou, în plină dezvoltare.
Piaţa ce numără un total de 219 companii, este puternic concentrată la vârf, primii zece jucători având afaceri cumulate anul trecut de 885 mil. lei, adică 87% din totalul businessului. Doar liderul are aproape o treime din piaţă.
În top 10 jucători îşi fac loc companii precum Unilever, un gigant anglo-olandez care produce atât detergent Omo sau Dero, cât şi bunuri alimentare precum Del’Kat. Întregul business este înregistrat de aceeaşi firmă din judeţul Prahova cu afaceri de 65 mil. lei anul trecut. De asemenea, firma Interstar Chim din Bucureşti, al treilea jucător din piaţă după cifra de afaceri, are atât producţie cât şi import şi distribuţie.