Companii

P&G Romania si-a micsorat de 11 ori capitalul social

12.09.2003, 00:00 23

Procter & Gamble Romania si-a redus capitalul social cu 60 miliarde de lei (1,8 milioane dolari) la 6,72 miliarde lei (204.000 dolari), decizia apartinand actionarului unic, P&G Eastern Europe, care a hotarat ca filiala romaneasca este capabila sa se autofinanteze.
"Rezultatele inregistrate consecutiv in ultimii cinci ani demonstreaza maturitatea la care a ajuns filiala romaneasca a P&G, capabila nu numai sa isi autofinanteze activitatile, ci sa si genereze un flux de lichiditati pozitiv," a declarat Diana Klusch, director de relatii externe al P&G Romania.
"Fluxul de numerar pozitiv degajat de afacerile P&G in Romania a permis rambursarea unei parti din capitalul subscris initial de catre asociatul unic, P&G Eastern Europe. Aceasta rambursare face parte din strategia globala de management a lichiditatilor companiei, fiind una din practicile financiare curente la nivel global al marilor companii," a mai spus Klusch.
Operatorul de telefonie mobila Mobifon a returnat , la randul sau, in acest an, aproximativ 40 milioane de dolari actionarilor sai.
P&G Romania a avut anul trecut o cifra de afaceri aproximativ 112 milioane de dolari, in crestere cu peste 10% fata de 2001, iar profitul a inregistrat o crestere cu peste 10%.
Klusch a mai spus ca filiala romaneasca are o cota de piata de peste 50% pe segmentul detergentilor, 40% la sampoane, 60% la absorbante si scutece de unica folosinta.
Principalii sai concurenti sunt Henkel, Colgate-Palmolive si Unilever.
Compania doreste sa-si creasca investitiile din cadrul fabricii de detergenti de la Timisoara, dar acest plan de extindere depinde foarte mult de semnarea acordului de liber schimb dintre Romania si Serbia si Muntenegru.
Recent, P&G si-a divizat activitatile de la Timisoara prin constituirea unei firme noi, P&G Materials Management SRL, care se ocupa cu activitati de logistica, SC Detergenti SA ramanand cu activitatea de productie.
La Timisoara, care functioneaza ca centru de distributie pentru zona Balcanilor, a fost transferata si productia de detergenti pentru Cehia si fosta Iugoslavie.
Anul trecut, compania a intrat, in premiera, pe piata detergentilor de vase cu marca Fairy, care, potrivit unor estimari, a atins o cota de piata de aproximativ 20%.
Pentru anul fiscal 2003/2004, compania se asteapta la o crestere de cel putin 10% si la mentinerea pozitiei de lider la categoriile-cheie, potrivit lui Klusch.
La nivel international, P&G a anuntat recent ca estimeaza o crestere a profitului intre 19 si 21% pe primul trimestru al anului fiscal 2003/2004 fata de aceasi perioada a anului trecut, iar vanzarile sa creasca cu 9-11%.
Compania tocmai a achizitionat producatorul german de vopseluri de par Wella AG, insa a spus ca preluarea nu ii va afecta rezultatele financiare. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO