Companii

Palaz, CEO Affichage: Nu prea mai este nimic de cumparat in piata

Palaz, CEO Affichage: Nu prea mai este nimic de cumparat in piata

Lucian Palaz, CEO-ul Affichage Romania

18.01.2008, 16:31 637

Affichage Romania, parte a grupului elvetian de outdoor Affichage Holding, numarul 6 mondial in publicitatea outdoor, estimeaza pentru acest an afaceri in crestere cu 10 - 15%, pana la aproximativ 12 milioane de euro la nivelul intregului grup, dupa ce anul trecut a achizitionat compania Amco si divizia de outdoor a Amco Advertising, cu afaceri de peste 2 milioane de euro anual.
"Speram la un avans de 10-15% al afacerilor, care ar fi in concordanta cu o crestere fireasca a pietei", spune Lucian Palaz, CEO-ul Affichage Romania, care adauga ca in acest an investitiile companiei se vor orienta spre cresterea calitatii suporturilor si nu spre marirea numarului de panouri, 3.500 in prezent, dintre care 1.200 sunt in Bucuresti.
Cat priveste alte potentiale tranzactii, Palaz spune ca "momentan, nu prea mai este nimic de cumparat in piata", in conditiile in care Affichage se uita dupa jucatori importanti care sa poata modifica configuratia primelor pozitii in clasamentul pietei de outdoor, a carei valoare este estimata la peste 40 mil. euro.
In urma preluarii Amco, Affichage a urcat pe locul doi in clasamentul jucatorilor din publicitate stradala, devasand News Outdoor, parte a grupului News Corporation, detinut de miliardarul american Rupert Murdoch.
"Inainte sa cumparam Amco, News era cu aproximativ 5% peste noi la cota de piata. In prezent, cred ca suntem cu 6-7 procente peste ei", explica Palaz. Cel mai mare jucator din outdoor este Euromedia Group, cu afaceri de aproximativ 16 mil. euro in 2006. Tot anul trecut, grupul american de advertising Clear Channel Outdoor, cu venituri de 2,9 mil. dolari in 2006, a cumparat un pachet de 51% din Klass Advertising, companie romaneasca cu afaceri anuale de peste 4 mil. euro din activitati de outdoor.
Palaz nu este la prima achizitie. Dupa ce a vandut grupul Churchill Group elvetienilor de la Affichage Holding (jucatorul numarul unu in publicitate outdoor din Elvetia si numarul sase mondial), companie care a devenit apoi Affichage Romania, a fost cumparat unul dintre jucatorii cu pozitionare strategica in zona de est a tarii, Romanian Bilboard Network (RBN).
In urma ultimei achizitii de anul trecut, Affichage Romania a inregistrat afaceri de 10,5 milioane de euro, spune CEO-ul companiei, aproape dublu fata de 2006. Avansul afacerilor a fost consecinta unui cumul de factori.
"Cresterea se explica prin incheierea tranzactiei de preluare a Amco, cresterea pietei si a preturilor, care au urcat cu 10-15% fata de 2006 in functie de suport", spune Palaz.
Principalii clienti ai Affichage in Romania sunt companiile din telecomunicatii si FMCG.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO