Companii

Pambac, afaceri de peste 31 mil. euro la noua luni

Pambac, afaceri de peste 31 mil. euro la noua luni

Pe langa paste, Pambac produce si faina, gris, malai, produse de panificatie si patiserie si amelioratori pentru panificatie

24.10.2006, 19:57 60

Producatorul din industria de morarit si panificatie Pambac Bacau a inregistrat in primele noua luni din acest an o crestere de 26% a afacerilor, pana la 31,2 mil. euro, aproape de nivelul raportat in tot anul 2005.
In primele noua luni profitul companiei a fost de 560.000 de euro.
"Nivelul profitului a fost influentat de investitiile in valoare de peste doua milioane de lei in adaptarea unitatilor de productie la standardele Uniunii Europene", a declarat Alin Giurea, director general al Pambac.
Giurea a mai spus ca cresterea cifrei de afaceri se datoreaza rezultatelor bune inregistrate de produsele de morarit si de paste.
"Rezultatele obtinute in primele noua luni sunt conforme cu estimarile facute la inceputul anului. Avand in vedere ca lunile de vara nu prezinta o sezonalitate ridicata pentru produsele aflate in portofoliu, revizuirile pozitive le vom face dupa perioada de toamna-iarna, cand inregistram o crestere a vanzarilor pentru produsele de morarit, panificatie si paste", a mai spus Giurea. Compania si-a crescut vanzarile cu 28% in volum.
Luna aceasta Pambac va lansa un nou brand pe piata de paste fainoase. Marca Gata se adauga unui portofoliu de 5 branduri detinute de companie si va fi sustinuta de o campanie de promovare.
Reprezentantii companiei mizeaza in acest an pe o crestere de 30% a cifrei de afaceri, pana la 40 de milioane de euro. Anul trecut Pambac a inregistrat o cifra de afaceri de 32 mil. euro si un profit de 5,3 mil. euro, dupa ce la sfarsitul anului 2004 profitul net al companiei era mai mic de 100.000 de euro.
Anul acesta compania din Bacau a incheiat un parteneriat cu firma Interbrands Marketing & Distribution in vederea distributiei produselor sale in Bucuresti si in alte 23 de judete din sud si sud-vestul Romaniei.
Daca pana in 2004, Pambac si-a orientat investitiile spre productie si dezvoltare tehnologica - alocand peste 18 milioane de euro in 5 ani -, incepand de anul trecut, compania s-a indreptat spre reorganizarea activitatilor de vanzari, distributie si marketing.
Pambac a alocat peste 2,3 milioane de euro (valori rate-card, fara discounturi) pentru promovarea marcilor din portofoliu, cea mai mare parte a investitiei fiind alocata pentru promovarea brandului de faina Grania.
Valoarea totala a investitiilor derulate de producatorul din Bacau in acest an se ridica la 5 milioane de euro si mai vizeaza modernizarea departamentului de logistica si cresterea capacitatilor de productie pentru pastele fainoase, panificatie si patiserie.
Portofoliul de produse al Pambac cuprinde faina, gris, malai, paste fainoase, produse de panificatie si patiserie si amelioratori pentru panificatie.
Pambac detine un centru de prelucrare a cerealelor si tratament specific al fainurilor de grau, care cuprinde moara de grau moale si grau dur, silozul de tratament si amestec, liniile de ambalare si depozitul de produse finite, unde se prelucreaza zilnic peste 800 de tone de cereale. In unitatile sale de productie, compania poate fabrica zilnic circa 60 de tone de paste fainoase, 60 de tone de malai si peste 80 de tone de paine si specialitati de panificatie. Pentru acest an, compania estimeaza o capacitate de productie de 200.000 de tone de cereale.
Principalii concurenti ai Pambac sunt Pangram Resita, Baneasa Bucuresti, European Food si un jucator mai putin cunoscut, Arnos din Baia Mare, cele cinci companii detinand aproape trei sferturi din piata pastelor fainoase. Piata de paste este estimata la circa 35-40 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO