Pambac, unul dintre principalii producatori din industria locala de morarit si panificatie, a inregistrat in prima jumatate a anului o cifra de afaceri de 22 de milioane de euro, in crestere cu 21% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si o crestere a profitului net cu 16%.
"Aceste rezultate au fost inregistrate pe fondul unei strategii de restructurare numerica a portofoliului de produse si a concentrarii pe grupele semnificative", a declarat Alin Giurea, directorul general al companiei.
El a adaugat ca principalele produse ale caror vanzari au condus la aceasta crestere sunt pastele fainoase si faina preambalata, care in perioada aprilie-mai 2007 au inregistrat cote de piata de 26%, respectiv 16%, potrivit datelor MEMRB, citate de companie.
Desi cea de-a doua jumatate a anului se anunta a fi una dificila pentru producatorii din domeniu, din cauza scaderii pietei in volum si a cresterii pretului pe tona de grau, compania isi mentine estimarile de crestere de la inceputul anului, mizand pe o cifra de afaceri de 49 de milioane de euro, in crestere cu 22% fata de anul trecut si un profit net de cel putin 2 milioane de euro.
"Pretul graului a crescut deja cu 20%, in conditiile in care estimam pentru anul acesta o crestere a pretului graului cu 40% comparativ cu anul trecut, crestere care se va vedea si in pretul painii. Incepand cu luna august a acestui an intentionam sa majoram treptat pretul painii cu 10% - 20%, aceste cresteri fiind conduse atat de pretul graului sau al fainii cat si de pretul utilitatilor, cat si de costurile salariale si de transport care ajung chiar si la 15% din pretul painii", a spus Giurea.
Potrivit reprezentantului companiei, pretul unui kilogram de grau a ajuns sa varieze anul acesta intre 0,55 si 0,58 de lei, dublu comparativ cu anul trecut, cand costa aproximativ 0,33-0,34 de lei.
Alin Giurea a spus ca si preturile fainurilor si ale pastelor fainoase vor inregistra cresteri anul acesta.
"Preturile fainurilor au crescut cu 10% si este posibil sa creasca pana la finele anului cu 40% comparativ cu anul trecut. Pastele vor inregistra si ele cresteri de 15%", a spus el.
Compania are programate in 2007 investitii totale de aproximativ 5 milioane de euro in dezvoltarea capacitatilor de productie, logistica, distributie si sustinerea brandurilor, pentru a caror promovare a alocat anul acesta aproximativ 2,9 milioane de euro (suma calculata in sistem rate card).
Aceeasi suma a fost alocata de Pambac si anul trecut, aproape un milion de euro (suma calculata in sistem rate-card) fiind destinat promovarii pastelor fainoase. Rezultatul acestor investitii impreuna cu o crestere a consumului de paste pe plan local a fost inregistrarea in 2006 a unei cresteri a vanzarilor volumice cu 27% comparativ cu anul precedent, datorata in principal segmentului de produse de macinis si pastelor fainoase.
Principalii competitori ai companiei pe piata locala a pastelor sunt Pangram Resita, Baneasa Bucuresti, European Food si Arnos din Oradea.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels