Companii

Pan Group: rezultate sub estimari din cauza regandirii sistemului de distributie

09.03.2007, 13:30 24

Pan Group Craiova, unul dintre primii zece producatori din industria de morarit si panificatie, estimeaza pentru acest an o crestere de 10% a cifrei de afaceri, pana la 25,3 milioane de euro.
Pan Group a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 23 milioane de euro si un profit de un milion de euro, sub estimarile initiale, care vizau obtinerea unei cifre de afaceri de 25 milioane de euro.
"Cifra de afaceri nu a fost cea estimata din cauza regandirii sistemului de distributie prin cooptarea a aproximativ 40 de distribuitori, redimensionarii echipei de vanzari, reglementarilor din decembrie referitoare la stocul de grau si de zahar, inclusiv produse zaharoase, precum si datorita scaderii masive a produselor vrac, in special la biscuitii dulci", a declarat Florin Busuioc, directorul comercial al companiei.
Rezultatele obtinute de PanGroup au fost totusi in crestere fata de 2005, cand compania din Craiova a raportat o cifra de afaceri de 22,5 milioane de euro si un profit de 950.000 de euro, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor.
Florin Busuioc a declarat ca in anul 2005 magazinele detinute de companie au realizat o cifra de afaceri de 17,4 milioane lei (4,8 mil. euro).
PanGroup a decis recent sa infiinteze o noua companie in Craiova, Neris Food, cu activitate in productia si distributia de bunuri de larg consum.
"Neris Food este un proiect pe care Pan Group il va dezvolta pe parcursul anului 2007. Investitiile realizate pana acum in aceasta firma sunt cele minime, de constituire a societatii si indeplinire a formelor legale de functionare", a explicat Florin Busuioc,
PanGroup detine un lant de magazine care cuprinde 43 de unitati comerciale, cu o suprafata totala de vanzare de 3.500 de metri patrati.
"Amplasarea magazinelor a fost gandita astfel incat sa acopere toate zonele orasului, precum si zonele limitrofe", a explicat Busuioc. Gama de produse comercializate de Pan Group ajunge in prezent la peste 5.000 de articole. Pana in luna august 2007, compania doljeana intentioneaza sa finalizeze actiunea de modernizare a retelei comerciale.
"Planul de investitii pentru 2007 prevede deschiderea altor unitati de comercializare a produselor alimentare in Craiova, precum si in alte localitati din judetul Dolj", a explicat directorul comercial.
Pan Group detine pe segmentul de paine si specialitati aproximativ 70% din piata Craiovei, cota care potrivit estimarilor companiei va creste incepand cu anul 2007.
"Estimez ca vom inregistra o crestere a cotei de piata deoarece anul acesta se vor inchide foarte multi producatori locali care nu indeplinesc cerintele UE, dar si pentru ca dorim sa investim mai mult in publicitate", a spus directorul Pan Group.
Compania doljeana va investi anul acesta 450.000 de euro pentru promovarea produselor, cu 100.000 de euro mai mult decat in 2006.
"La nivel national Pan Group detinea in 2006 cu brandul Salatini o cota in volum de aproximativ 40% din piata totala a biscuitilor sarati. In acelasi timp, pe piata covrigeilor, brandul Capollini, detinea o cota de piata in volum de aproximativ 32%", a spus directorul comercial al Pan Group.
Principalii producatori de pe piata de panificatie, estimata la 900 de milioane de euro, sunt Vel Pitar, Boromir, Loulis si Dobrogea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO