Companii

Panourile publicitare de la metrou au priza la tineri

22.06.2001, 00:00 48



Ideea de a amplasa panouri publicitare in statiile de metrou este folosita cu succes de cativa ani incoace de multe companii, dar si respinsa cu vehementa de altele.

In incercarea de a afla care este impactul acestei metode de promovare in randul consumatorilor si de a demonstra ca cei care o folosesc fac o investitie buna, Euromedia - cea mai mare companie de publicitate outdoor din tara - a hotarat sa finanteze realizarea unui studiu demografic despre comportamentul de consum al celor care folosesc metroul ca mijloc de transport in Bucuresti.

Studiul a fost realizat de Mercury Marketing and Research Consultants, pe baza informatiilor furnizate de baza de date TGI Romania 2001 si a unui esantion de 1.666 de persoane din Bucuresti, incercand sa afle cine sunt cei care folosesc metroul ca mijloc de transport.

Aceasta a permis celor de la Euromedia sa determine nu numai varsta, sexul, venitul si frecventa cu care calatorii folosesc metroul, dar si preferintele lor pentru anumite bunuri de consum: bere, bauturi racoritoare, cafea, supe instant, detergenti si sampoane.

Conform studiului, 49,6% din locuitorii Bucurestiului folosesc metroul, dintre care 40,9% sunt utilizatori frecventi, ceea ce face din calatorii cu acest mod de transport in comun un grup tinta important pentru companiile care doresc sa-si promoveze produsele si serviciile.

In plus, timpul de expunere la reclame este unul mare: calatorii petrec in metrou in medie 17 minute pe zi, din care cel putin un sfert (4 minute) stau si asteapta sa vina metroul, deci au tot timpul sa perceapa, mai mult sau mai putin constient, mesajele publicitare.

Prin comparatie, timpul de expunere la un un spot TV este 20-30 de secunde, 10-20 de secunde pentru unul radio si de numai 4-5 secunde pentru un panou outdoor.

Studiul TGI demonstreaza ca cei care calatoresc cu metroul au un nivel al veniturilor si al consumului peste cele medii si sunt in general tineri si activi.

Aceste informatii sunt foarte pretioase pentru companiile care isi fac reclama in metrou, studiul permitandu-le sa afle cu siguranta care este audienta atinsa de panourile sau citylight-urile din statiile de metrou.

Media de varsta este scazuta, 63,3% dintre tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani folosind metroul, fata de numai 32% dintre cei cu varste peste 55 de ani.

Comparat, din nou, cu segmetul de audienta al posturilor de televiziune, care este mai in varsta si mai putin activ, studiul releva ca amplasarea reclamelor in metrou este o alegere desteapta pentru companiile care au ca segment tinta populatia tanara.

"Acest studiu reprezinta un pas inainte pentru publicitatea outdoor, ajutand cumparatorii de media sa atinga si sa influenteze segmentul de piata pe care il vizeaza prin reclamele pe panouri", a declarat Dan Holland, director de marketing si vanzari la Euromedia.

"Metroul este un instrument unic de comunicare, iar rezultatele studiului demonstreaza ca este un element mai mult decat necesar pentru orice campanie de publicitate bine gandita."

Euromedia este singura companie care colaboreaza cu Metrorex in ceea ce priveste amplasarea panourilor si vanzarea spatiilor publicitare in statiile de metrou.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO