Companii

Pepsi arunca Roua Muntilor in lupta cu Danone si Nestle

08.05.2009, 00:00 1549

Imbuteliatorul local al Pepsi mizeaza in acest an pe segmentul premium al apei minerale, dupa ce a investit anul trecut 10 mil. dolari intr-o linie noua de imbuteliere in fabrica din Covasna, care a permis lansarea pe piata in acest an a apei Roua Muntilor la sticla, destinata exclusiv distributiei in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).

Recent, producatorul a demarat o campanie de repozitionare pe segmentul premium a singurului sau brand de apa din portofoliu. In 2008, peste 50% din vanzarile de apa minerala ale Pepsi Americas Romania au fost realizate in HoReCa, potrivit datelor companiei, care insa nu a precizat valoarea vanzarilor sau volumele imbuteliate.
"Investitia in brandul Roua Muntilor este semnificativa, pornind de la cei 10 milioane de dolari investiti in noua linie de productie de la Covasna, luand apoi in considerare efortul si resursele organizatiei de vanzari si pana la activitatile de marketing dedicate sustinerii brandului. Noua linie de imbuteliere de la Covasna va deservi toate tipurile de ambalaje din portofoliul brandului Roua Muntilor", a afirmat Lucian Gavril, brand manager Roua Muntilor in cadrul companiei Pepsi Americas Romania.
Roua Muntilor, singurul brand local al Pepsi Americas, intra astfel in lupta cu brandurile internationale Evian (Danone), Vittel si San Pellegrino (Nestle), care in Romania au cote de piata nesemnificative in retail, insa pozitii puternice in canalul HoReCa.
Brandurile de apa ale Danone si Nestle sunt aduse in Romania prin distribuitori independenti, cele doua companii neavand divizii locale de apa.
In retail, in schimb, batalia se da intre brandurile locale pozitionate pe segmentul popular (mainstream), cele mai mari cote de piata fiind detinute de Borsec (Romaqua), Dorna, Izvorul Alb (Coca-Cola) si Izvorul Minunilor (European Drinks), potrivit estimarilor din piata.
Retailul genereaza si cele mai mari vanzari de apa minerala, segmentul HoReCa fiind insa important pentru producatori datorita castigurilor aduse brandurilor la nivel de imagine.
Reprezentantul Pepsi spune ca, in acest an, miza brandului Roua Muntilor nu va fi retailul.
"Pentru anul in curs, obiectivele noastre vizeaza cresterea notorietatii brandului, motiv pentru care ne focusam pe locatiile on-premise (de consum imediat - n. red.) de imagine", a precizat Lucian Gavril.
Piata apelor minerale s-a redus cu 6% in volum in primele trei luni din an fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor de la Societatea Nationala a Apelor Minerale (SNAM).
Piata a fost estimata anul trecut la 300 mil. euro si circa un miliard de litri, in stagnare fata de nivelul din 2007, principalul motiv fiind vremea nefavorabila pentru producatori.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO