♦ Pe umerii lor stă reducerea deficitului comercial din sectorul agroalimentar, care s-a ridicat la aproape 6 mld. euro anul trecut.
Mai bine de 100 de companii din România sunt prezente zilele acestea la târgul alimentar Anuga de la Köln (Germania) şi deşi majoritatea firmelor sunt deja prezente la export folosesc acest eveniment pentru a găsi şi alţi clienţi şi pentru a se extinde fie în ţările unde activează deja fie în alte ţări.
Carne, mezeluri, nuci, lactate, dulciuri, conserve şi miere sunt doar câteva dintre produsele „made in Romania“ pe care cei peste 150.000 de vizitatori le pot găsi la acest târg. Producătorii români expun pe o suprafaţă de 1.170 mp, conform datelor Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc – APAR.
„Din experienţa participărilor la expoziţii de profil, acestea au reprezentat un instrument important de marketing şi promovare, instrument ce a adus numeroase beneficii companiei noastre, atât în ceea ce priveşte creşterea vizibilităţii pe piaţa externă, cât şi extinderea protofoliului de clienţi şi crearea de noi parteneriate comerciale“, au spus reprezentanţii Leader International, producător de conserve din Caracal, care participă la târg cu produse procesate din legume şi fructe. Leader International exportă în Belgia, Luxemburg şi Marea Britanie. „În continuare, ne aşteptăm la o creştere şi îmbunătăţire a procesului de comercializare şi negociere pe piaţa externă, acest lucru nefiind posibil fără a fi la curent cu tendinţele din sectorul alimentar la nivel mondial“, au completat reprezentanţii companiei, care are în portofoliu brandul Naturelo şi care este membră a organizaţiei de producători Hortifruct.