Companii

Peter Pfanner: A sosit timpul sa fim mai agresivi pe piata

Peter Pfanner: A sosit timpul sa fim mai agresivi pe piata

Peter Pfanner, proprietarul grupului Pfanner: Avantajul imediat adus de integrarea Romaniei in UE este faptul ca vom concura cu producatorii locali de pe pozitii egale. Pe de alta parte, integrarea va aduce necesitatea cresterii volumului de investitii, odata cu intensificarea concurentei.

13.10.2006, 21:01 216

Peter Pfanner, proprietarul producatorului de sucuri naturale Pfanner, spune isi va accentua strategia de promovare dupa aderare, ceea ce va determina trecerea pe profit a companiei.
Grupul austriac Pfanner pregateste impreuna cu distribuitorul produselor sale pe piata locala, Cyrom Romania, o campanie de promovare mai agresiva care va incepe de anul viitor.
"Dupa integrarea Romaniei in UE vom trece la etapa agresiva de promovare, pentru ca vedem un potential mare pe aceasta piata. Consumul mediu anual de sucuri naturale, nectaruri si ice tea este de numai
4 litri pe cap de locuitor, mult sub media pietei comunitare", afirma Peter Pfanner.
Daca pana in prezent, strategia companiei se concentra pe promovarea produselor la punctele de vanzare, de anul viitor Pfenner va investi in publicitate pe mai multe canale media, in paralel cu extinderea distributiei.
"Vizam cresterea distributiei numerice, in special in ceea ce priveste comertul traditional", precizeaza Peter Pfanner.
El mai spune ca in ultimii ani, piata romaneasca nu a fost foarte profitabila pentru grupul Pfanner, deoarece s-a concentrat pe mentinerea preturilor la un nivel relativ constant, vizand cresterea cotei de piata.
"Avem un interes pe termen lung aici, de aceea am acceptat sa punem pe primul loc cresterea vanzarilor, si nu a profitabilitatii. Credem insa ca integrarea va aduce si posibilitatea obtinerii unei profitabilitati pe masura asteptarilor. Ne asteptam la trecerea pe profit dupa 2008", declara Peter Pfanner.
Dintre cele 70 de tari pe care activeaza, grupul austriac Pfanner inregistreaza cel mai mare ritm de crestere a vanzarilor pe piata romaneasca, ceea ce demonstreaza potentialul pietei bazat pe cresterea veniturilor consumatorilor. "Pentru acest an anticipam o crestere de 80%", mai spune Peter Pfanner.
Vanzarile de produse Pfanner in Romania au inregistrat anul trecut o crestere de 100%, depasind valoarea de 4 mil. euro.
"Obiectivul nostru de vanzari pe termen mediu pentru piata romaneasca este de a ajunge la 22 mil. litri de sucuri naturale, nectaruri si ice tea", completeaza Pfanner.
Preturile produselor Pfanner sunt in medie cu 10% mai mari in Romania fata de Austria, de unde sunt importate, din cauza costurilor de transport si a taxelor vamale.
"Avantajul imediat adus de integrarea Romaniei in UE este faptul ca vom concura cu producatorii locali de pe pozitii egale. Pe de alta parte, integrarea va aduce necesitatea cresterii volumului de investitii, odata cu intensificarea concurentei", apreciaza Pfanner. Taxele vamale pentru importurile de sucuri naturale se incadreaza intre 0% si 100%, in functie de concentratie si de continut. Pentru nectaruri, taxele de import sunt, in medie, de 10%.
La nivel international, grupul Pfanner se confrunta cu cresterea costurilor materiilor prime (fructe) pe bursele de marfuri. In plus, riscurile unui producator de sucuri naturale sunt mari, deoarece recoltele de fructe sunt intotdeauna influentate de conditiile climatice.
Toate acestea necesita eforturi pentru mentinerea preturilor la niveluri relativ constante pe pietele de desfacere ale grupului, pentru a nu afecta volumele de vanzari. "Cresterea standardelor de calitate pe piata locala a bauturilor racoritoare este o alta oportunitate adusa de Uniunea Europeana", afirma Pfanner. Concurenta de pe piata locala va ajunge la un alt nivel, odata cu disparitia unor produse care nu indeplinesc standardele europene. "Standardele produselor noastre sunt aceleasi indiferent de piata de desfacere. Cand numele tau se afla pe toate produsele pe care le comercializezi, imaginea si calitatea sunt elemente esentiale", adauga Peter Pfanner.
Compania Pfanner, infiintata in urma cu 150 de ani in Austria, este o afacere de familie. Intrarea pe piata romaneasca a avut loc in urma cu zece ani si in prezent compania comercializeaza sucuri naturale, nectaruri si ice tea sub marca Pfanner prin intermediul companiei de distributie Cyrom Romania.
Colaborarea dintre cele doua companii a inceput in anul 2003. Peter Pfanner spune ca investitiile in promovare, distributie si logistica pe piata locala sunt realizate in colaborare cu partenerul roman.
"Avantajul oferit de un partener local este cunoasterea pietei. Strategia grupului Pfanner este de a gandi global si de a activa local, prin parteneri de distributie", afirma Pfanner. Cele mai mari piete de desfacere pentru grupul Pfanner sunt Austria, Italia si Germania.
Grupul detine 3 unitati de productie in Austria si in Germania, de unde distribuie pe toate cele 70 de piete pe care activeaza in prezent. Capacitatea de productie in fabricile Pfanner este de 400 mil. litri.
Consumul de sucuri naturale si nectaruri in Romania a ajuns in prezent la aproximativ 100 mil. litri, potrivit datelor furnizate de Pfanner. Printre jucatorii activi de pe acest segment se regasesc companiile Coca-Cola HBC, QAB, La Festa, Parmalat sau Carlsrom Beverages.
Segmentul sucurilor naturale inregistreaza cea mai insemnata dinamica in ultimii ani, fiind tot mai competitiv. La randul sau, consumul de ice tea (ceai gata preparat) pe piata romaneasca va inregistra in acest an o crestere de aproape 60%, pana la 25 mil. litri, conform ultimelor studii de piata disponibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO