Companii

Piata de ferestre PVC se va consolida in trei ani

22.04.2008, 14:15 32

Piata de ferestre din PVC, una dintre cele mai fragmentate din sectorul constructiilor, va intra in urmatorii doi-trei ani intr-un proces de consolidare, prin care jucatorii mari vor inghiti micii producatori.
"In 2010 se va mai aseza piata, urmand ca jucatorii mici sa dispara treptat. Asa s-a intamplat si in tari precum Polonia, Cehia sau Ungaria unde patru-cinci jucatori controleaza piata, dupa ce au achizitionat retelele altor producatori mai mici", a declarat Cosmin Ionescu, vicepresedintele Casa Noastra, unul dintre cei mai mari producatori de ferestre din PVC de pe piata locala. Astfel, in urmatorii ani lupta se va derula in sectorul achizitiilor de retele de magazine si mai putin in preluarea de unitati de productie.
"Este mai rentabila o investitie proprie in unitati de productie, de aceea pana in 2010 vom ajunge la investitii de 45 de milioane de euro odata cu relocarea capacitatilor de productie, dezvoltarea unui parc logistic, investitii in extinderea retelei de retail in toate orasele importante din tara, deschiderea unor depozite regionale si a unei noi cladiri de birouri in Craiova", spune Ionescu, care detine Casa Noastra impreuna cu omul de afaceri craiovean Stefan Cherciu.
Compania, ce detine in prezent o cota de piata de 3% pe piata de ferestre din PVC, are in prezent 82 de magazine si intentioneaza sa ajunga la circa 95 de magazine pana in 2010. Strategia companiei este sa se extinda initial in toata zona de sud, urmand ca ulterior sa atace zona de nord a tarii. Compania are magazine in 37 de orase din tara, printre care Bucuresti, Brasov, Craiova, Constanta, Pitesti, Ramnicu-Valcea, Sibiu sau Timisoara. Actionarii Casa Noastra au decis sa dezvolte organic reteaua de magazine in urmatorii doi-trei ani pentru ca nu au gasit parteneri puternici, care sa tina pasul cu extinderea agresiva a companiei. "Nu am reusit sa gasim parteneri profesionisti, care sa tina pasul cu dezvoltarea noastra, si am decis sa ne ocupam noi de productie, distributie si montaj", a afirmat Ionescu.
Pe piata de ferestre si usi din PVC, estimata la 760 mil. euro in 2007, activeaza circa 4.000 de producatori, din cauza faptului ca nu exista un standard in constructii si nu au intrat inca jucatorii mari. "In plus, toate produsele se fac de obicei la comanda si este foarte dificil sa optimizezi productia", a adaugat reprezentantul Casa Noastra.
Promovarea ferestrelor a fost derulata mai mult de producatorii de profile din PVC, care au reusit sa-si impuna rapid brandurile pe piata. "In conditiile in care producatorii locali de ferestre nu au avut forta financiara sa se promoveze, cele mai mari campanii le-au sustinut producatorii de profile din PVC, materialul care ocupa circa 20% dintr-o fereastra", afirma Ionescu, care a subliniat ca firma va incepe anul acesta o campanie puternica de promovare a propriilor produse. Casa Noastra a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 22 milioane euro, in crestere cu 80% fata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO