Companii

Piaţa de jucării urcă la 100 de milioane de euro, iar România are cea mai mare creştere în regiune

Piaţa de jucării urcă la 100 de milioane de euro, iar România are cea mai mare creştere în regiune

Autor: Cristina Roşca

11.01.2012, 00:02 498

Piaţa de jucării din România ar putea să aibă o creştere anuală de 14% în perioada 2010-2015, fiind astfel statul din Europa Centrală şi de Est cu cea mai rapidă creştere, potrivit unui studiu al Euromonitor. "Pentru jucătorii multinaţionali România reprezintă una dintre cele mai mari pieţe din Europa unde trebuie să fie prezenţi", spun reprezentanţii Euromonitor.

Chiar şi în aceste condiţii, Rusia rămâne cea mai mare piaţă de jucării din regiune. Astfel, cu o creştere anuală de 4%, piaţa de jucării şi jocuri din Rusia va ajunge la finalul acestui an la 256,4 mil. dolari (200 mil. euro la cursul actual). În cazul României, deşi piaţa va creşte cu aproape 15%, nu va depăşi 127 mil. dolari (100 mil. euro la cursul actual), respectiv jumătate din valoarea pieţei din Rusia.

Principalii retaileri de pe piaţa locală de jucării şi jocuri sunt Noriel, Smart Toys sau Diverta. Noriel, unul dintre cei mai cunoscuţi jucători de pe piaţa locală, care comercializează mărci precum Monopoly, Twister, Barbie sau Horseland, deţine 14 magazine la nivel naţional. În 2010, ultimul an pentru care există date disponibile, compania avea afaceri de 30 mil. lei (7,1 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO