Companii

Piata interna incurca planurile Rehau

19.11.2003, 00:00 45

Intarzierea aparitiei pe piata a unor proiecte cu finantare ISPA sau SAPARD au schimbat structura vanzarilor fabricii de tubulatura din PVC si polietilena de la Sibiu, detinuta de grupul german Rehau. Vanzarile realizate de fabrica de la Sibiu in ultimele sase luni de cand este in productie fabrica au mers doar in proportie de 45% pe piata romaneasca, fata de 80% cat indicau estimarile de la inceputul anului.
"Am exportat circa 55% din  productia de la Cisnadie, in timp ce in tara am vandut numai 45%. Am fost nevoiti, nu am avut de ales. Pe piata interna, au fost proiecte cu finantare ISPA si SAPARD care au determinat o anumita intarziere", a spus pentru Ziarul Financiar Emil Pop, directorul general al Rehau Polymer SRL, filiala locala a grupului german.
Potrivit acestuia, fabrica Rehau din Romania a facut exporturi catre Slovacia, Ungaria, Ucraina si Grecia, unde s-au facut livrari pentru satul olimpic in curs de amenajare cu ocazia Jocurilor Olimpice din 2004. Fabrica Rehau de la Sibiu, inaugurata in luna mai a acestui an, are o capacitate de 3.500 tone la PVC si 1.500 tone la polietilena, fiind investite 5,5 mil. euro. Intrarea in productie a dus la dublarea personalului Rehau pe piata romaneasca pana la aproximativ 100 de angajati.
Rehau a trecut in acest an de la postura de importator la cea de producator pe o piata a tubulaturii din PVC si polietilena, estimata la circa 50 mil. euro anual. Compania germana este al doilea investitor strain pe piata de profil, dupa grupul PipeLife (un joint venture intre firma austriaca Wienerberger si cea belgiana Solvay) ce are din 1998 o fabrica la Miercurea Ciuc, cu o capacitate initiala de 3.500 tone pe an.
Pe piata, mai detin cote importante de circa 20-25% operatori precum Valrom sau Teraplast, alaturi de care activeaza si Palplast Sibiu (ce face parte din grupul petrolier privat Rompetrol). Piata de profil are mare potential, pentru ca in curs sunt investitii de zeci de milioane euro in refacerea retelelor de apa si canalizare si de filtrare a apei, in foarte multe orase din tara. Cea mai mare parte a finantarilor pentru reabilitarea acestor retele vin chiar de la Uniunea Europeana. In acest moment, fabrica "tine" 10% din vanzarile Rehau pe piata romaneasca.
Pentru acest an este estimata o crestere a vanzarilor Rehau in Romania cu 20% fata de anul trecut, cand nivelul acestora a fost de aproximativ 10 mil. euro.
Investitiile din 1996, momentul intrarii pe piata, pana la finele primului semestru al acestui an depasesc 11 mil. euro.
Recent, reprezentantii Rehau au anuntat ca sunt vizate investitii de 3 mil. euro intr-un centru de vanzari la Cluj Napoca, iar pentru 2006 a€“ 2007 este luat in calcul un proiect greenfield al unei fabrici la Sibiu, estimata la 10 mil. euro, insa o decizie definitiva va fi luata in functie de conditiile de pe piata.
Filiala romaneasca a companiei germane detine o cota de aproximativ 20% pe piata profilelor din PVC pentru usi si ferestre, situandu-se in urma companiei Gealan din punct de vedere al cotei de piata, potrivit oficialilor societatii. De asemenea, Rehau activeaza si pe piata instalatiilor electrice, sanitare, termice si subterane, alaturi de Romstal sau Energi Co. Rehau vinde pe piata romaneasca profile din PVC pentru usi si ferestre, sisteme pentru instalatii prin pardoseala, sisteme pentru instalatii exterioare, sisteme pentru industria mobilei, furtunuri, produse pentru industria auto, printre clientii sai numarandu-se Metro si Porsche Romania. adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO