Companii

Pipelife: Majoram investitiile pentru a ajunge pe unul din primele doua locuri din piata de tevi

22.04.2008, 14:14 82

Acest ritm sustinut de crestere ar putea fi principalul atu al pietei locale in castigarea cursei pentru o noua unitate de productie care va fi construita in regiune, scrie lunarul Business Construct care va aparea pe 24 aprilie impreuna cu ZF.
"Exista un plan de a construi o noua unitate de productie in regiune si este foarte posibil ca Romania sa fie aleasa ca viitoare tinta pentru aceasta investitie, mai ales datorita ritmului de crestere al pietei de profil, ritm neegalat de nicio piata din regiune", spune Petru Avram, director general al Pipelife Romania, subsidiara locala a grupului Pipelife care este un joint venture intre Wienerberger (Austria) si Solvay (Belgia). Pipelife Romania a fost detinuta pana in 2005 de Pannonpipe, un joint venture intre Pannonplast din Ungaria si Pipelife.
Reprezentantul Pipelife Romania spune ca anul acesta se asteapta la cresteri ale pietei de aproximativ 15-20%, dupa ce anul trecut, an record, avansul pietei a fost de 30-35%. Tot el mai spune ca piata locala are toate sansele ca pana in 2015 sa-si mentina un ritm de crestere de aproximativ 10% sustinut in primul rand de marile proiecte de infrastructura, precum si de dezvoltarea pietei imobiliare.
"Acesta este atuul nostru, dar concurenta va fi destul de grea tinand cont de faptul ca Bulgaria, de exemplu, nu are nicio astfel de unitate de productie. Acesta este atuul lor", explica reprezentantul Pipelife Romania, fara a da insa alte detalii legate de costul sau de capacitatea unei astfel de investitii. Avram spune ca in cateva luni va fi facut anuntul, iar constructia propriu-zisa a unitatii de productie ar putea dura circa 2-3 ani.
Compania are deja o unitate de productie pe piata locala, localizata la Miercurea Ciuc care are o capacitate teoretica de productie de 10.000 de tone. Anul trecut, din fabrica au iesit 8.100 de tone de produse, ceea ce a adus afacerilor Pipelife Romania un ritm de crestere de 50% fata de 2006.
"Am terminat anul trecut cu o cifra de afaceri de peste 14 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 50% fata de rezultatul inregistrat in 2006, mai ales datorita cererii foarte puternice de pe piata. La acest factor se adauga si o mai buna planificare a procesului de productie precum si o adaptare mai riguroasa a stocurilor la necesitatile clientilor", explica Avram.
Vanzarile companiei se deruleaza cu precadere prin firmele de constructii care au nevoie de produsele Pipelife. Aceste firme sunt cele care asigura peste 50% din afacerile Pipelife Romania.
Reprezentantul companiei spune ca anul acesta afacerile vor avea un ritm de crestere de aproximativ 20% fata de nivelul inregistrat anul trecut, pana la 17 milioane de euro, incetinirea ritmului venind si dintr-o potolire a pietei care anul acesta va creste cu cel mult 20% comparativ cu anul trecut cand a inregistrat un ritm de crestere de pana la 35%. Pe termen lun, planurile companiei sunt de a se numara printre primii doi jucatori la nivel de piata, aceasta fiind politica grupului din care face parte si filiala din Romania.
"Dorim sa fim pe primele doua locuri in fiecare piata pe care activam. Acesta este obiectivul pe termen lung, stabilit la nivelul intregului grup, pe care cred ca-l vom indeplini in urmatorii 8-10 ani. Nu doar noi ne dezvoltam, ci si competitorii nostri, iar acest lucru face mai grea atingerea acestui obiectiv", spune reprezentantul Pipelife.
Primul pas spre indeplinirea acestui obiectiv va fi extinderea numarului de depozite detinute, scopul principal fiind acela de a reduce cheltuielile cu transportul, un element extrem de important de al carui control depinde eficienta de ansamblu a companiei.
"Pana in 2011, intentionam sa ajungem la 10-12 depozite situate atat in Bucuresti cat si in provincie, comparativ cu numarul de trei depozite prin intermediul carora functionam acum. Nu vor fi investitii propriu-zise pentru ca strategia noastra este de a inchiria aceste spatii, nu de a le construi de la zero", explica Avram. Cele 12 depozite vor fi localizate in orase precum Iasi, Arad sau Timisoara, Braila, Galati, Constanta, Sibiu, Craiova, dar si in Bucuresti.
Compania urmeaza sa mai angajeze anul acesta aproximativ 9 persoane care se vor adauga colectivului de 80 de salariati deja existenti. Aproape jumatate din personal lucreaza la unitatea de productie de la Miercurea-Ciuc.
In prezent, Pipelife Romania are o cota de piata de 11% pe piata de PE si una de 12% pe cea de PVC. Pe piata tevilor din PVC cele mai mari companii sunt Teraplast si Valplast, urmate de Pipelife, Rehau si Wavin, iar pe sectorul de tevi din PE cei mai mari concurenti ai Pipelife sunt Valrom si Teraplast, urmate de Sami Plastic si Wavin.
Dezvoltarea retelelor de apa si de gaze, precum si a celor de infrastructura a ridicat piata de tubulatura din PVC si PE la circa 120 de milioane de euro anul trecut.
Consumul de tevi din PVC va ajunge anul acesta la circa 40.000 de tone, in timp ce consumul de PE se va ridica la 50.000 de tone, potrivit datelor prezentate de jucatorii de pe piata. Valoric, piata de tevi din PVC va ajunge la 60 de miloane de euro, in timp ce vanzarile de tevi din PE se vor incadra in jurul nivelului de 85-90 de milioane de euro.
In timp ce consumul de tevi din PVC depinde de proiectele de infrastructura si de cele imobiliare, cererea de tevi din PE este influentata de lucrarile de modernizare si extindere a retelelor de gaze si de apa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO