Companii

Polonezii de la Daewoo sunt mai intelegatori

26.02.2001, 00:00 12



Fabrica poloneza Daewoo FSO, cea mai mare investitie din Europa a grupului sud-coreean Daewoo, a disponibilizat, la sfarsitul saptamanii trecute, aproximativ 1.300 de angajati, un sfert din forta sa de munca, dupa ce vanzarile locale au intrat in declin, informeaza agentiile internationale de presa.

Aceasta este ultima incercare de salvare a celui de-al doilea producator auto polonez, care a fost puternic afectat de insolvabilitatea companiei-mama din Asia, ale carei dificultati au indepartat potentialii cumparatori.

De la inceputul anului trecut, sucursala poloneza a Daewoo a concediat mai mult de jumatate din ce 8.700 de salariati, intrerupand frecvent productia la fabricile sale, in incercarea de a reduce dimensiunea stocurilor. Productia FSO a fost stopata in 19 februarie, dupa ce vanzarile au scazut cu peste 20% in ianuarie.

Sindicatul FSO a sustinut reducerea de personal, suportand reducerile drastice de costuri pentru a mentine fabrica pe linia de plutire, in conditiile unei concurente acerbe pe piata poloneza a automobilelor, care este in cadere libera, afirma oficialii companiei.

"Conducerea si angajatii considera ca decizia de a continua reducerile de personal si politica de restructurare va avea un impact pozitiv asupra imaginii Daewoo-FSO in ochii clientilor si creditorilor atat din Polonia, cat si din Coreea" se arata in declaratia FSO.

Fabrica poloneza a concernului Daewoo va diminua productia la 90.000 de autovehicule, comparativ cu planificarea initiala de 120.000. Anul trecut, Daewoo-FSO a vandut 107.000 de bucati, principala piata de desfacere fiind Polonia.

Viitorul investitiilor consortiului sud-coreean in Polonia, care ar trebui sa totalizeze peste 1,3 de miliarde de dolari, este destul de nesigur, avand in vedere faptul ca majoritatea creditorilor Daewoo intentioneaza sa vanda activele firmei in cursul urmatoarelor luni, in ciuda negocierilor purtate cu General Motors si Fiat.

Guvernul polonez, care detine inca pachete mici de actiuni in cadrul diviziilor Daewoo din tara, doreste sa convinga creditorii grupului de oportunitatea vanzarii fabricii din Varsovia catre firma Hyundai, cel mai mare producator auto din Coreea de Sud.

O alta solutie propusa de cabinet ar fi preluarea acestei capacitati de productie, impreuna cu alte active ale Daewoo, de catre guvernul sud-coreean si restructurarea acestora.

Anul trecut, vanzarile de masini noi in Polonia au scazut cu 25%, datorita incetinirii ritmului de crestere economica, ratelor mari de dobanda si relaxarii reglementarilor vamale la importurile de vehicule second-hand.

Cealalta fabrica din Polonia a concernului asiatic, Daewoo Motor Polska (DMP), a oprit, in aceasta luna, pentru trei saptamani productia de autoutilitare si are nevoie urgenta de un colac de salvare dupa esuarea tratativelor de preluare cu grupul german Volkswagen, la inceputul acestei saptamani.

DMP poarta negocieri cu investitori potentiali care ar putea asigura o finantare de 50 de milioane de dolari, necesara pentru lansarea noului model LD100, in care s-au investit deja 116 milioane $. ai DMP va concedia 900 din cei aproximativ 3.900 de angajati, in cadrul procesului de restructurare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO