Companii

Povestea fabricii care vindea acum zece ani un sfert din pâinea din Bucureşti şi care a ajuns azi pe nisipurile insolvenţei

Povestea fabricii care vindea acum zece ani un sfert din...

Autor: Gabriel Razi

20.04.2013, 00:10 6218

Ilie Gheorghe este de mai bine de 18 ani în industria de panificaţie şi are în spatele său unul dintre cele mai vechi şi puternice branduri româneşti. A încasat peste 12 milioane de euro dintr-o tranzacţie imobiliară înainte de criză şi a avut peste 1.200 de angajaţi, dar acum anii de glorie sunt departe.

De trei ani s-a refugiat la Chitila, unde încearcă să îşi scoată fabrica de panificaţie Spicul din nisipurile mişcătoare ale insolvenţei.

Aventura lui Ilie Gheorghe în industria alimentară a început înainte de 1990, atunci când lucra pentru o companie de stat care producea lapte într-o fabrică în Pantelimon, unde acum funcţionează un hipermarket Cora. A simţit destul de devreme că vrea să o ia pe drumul antreprenoriatului, aşa că neînţelegerile cu cei care conduceau fabrica de lapte l-au făcut să înceapă un business de la zero alături de un partener.

În urmă cu 10-12 ani tot businessul se făcea pe cash, iar studiile de piaţă erau doar un concept care abia apărea în discursurile oamenilor de afaceri. Ilie Gheorghe are şi acum într-unul din dulapurile din biroul său o agendă în care a ţinut, până în 2007, evidenţa producţiei zilnice din fabrica sa, o adevărată fişă de parcurs cu date care acum au fost înlocuite de rapoartele furnizate de marile case de cercetare de piaţă.

“Aici este toată istoria Spicul. Făceam 3.200-3.500 de tone de pâine proaspătă pe lună. Aveam o cotă de piaţă de 20-25% în Bucureşti şi de câteva procente la nivel de ţară, cu toate că erau fabrici mai mari decât a mea în provincie“, spune Ilie Gheorghe.

 

Citiţi continuarea materialului în cel mai recent număr al revistei Business Magazin

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO