Companii

Praktiker: Dupa evolutia exploziva din anii trecuti urmeaza o temperare a cresterii in bricolaj

Praktiker: Dupa evolutia exploziva din anii trecuti urmeaza o temperare a cresterii in bricolaj

Guenter Vosskaemper, directorul general Praktiker Romania: Din punctul de vedere al marjelor in care se plaseaza cresterile pietei do-it-yourself, trebuie sa ne gandim ca ne aflam intr-o etapa de dezvoltare ce ne va duce la un moment de maturizare a sectorului.

24.07.2008, 18:51 44

Liderul pietei de bricolaj Praktiker Romania a raportat o crestere a vanzarilor la semestru de 18,5%, in conditiile extinderii retelei cu cinci magazine, nivel de aproape trei ori mai redus fata de avansul raportat in 2007.
Praktiker a incheiat prima jumatate a anului cu vanzari de 128,5 mil. euro pe piata romaneasca, in crestere cu 18,5% fata de aceeasi perioada din 2007, dupa ce si-a extins reteaua la nivel local cu 5 magazine in intervalul mentionat. Dinamica la semestru este inferioara celei inregistrate in 2007 fata de 2006 (de circa 54%), an in care retailerul s-a extins cu 4 unitati, ducand reteaua Praktiker Romania la 20 de magazine la la finele lui 2007. In conditii comparabile, excluzand contributia noilor unitati deschise si a suprafetelor adaugate magazinelor existente, compania a avut anul trecut vanzari cu 21,5% mai mari fata de anul anterior.
Piata constructiilor in Romania si-a continuat cresterea in acest an cu un ritm similar celui inregistrat in 2007 - an in care a raportat cel mai mare ritm de crestrere din UE, de 33%.
"In prima jumatate a anului, piata do-it-yourself ( retailul de bricolaj) a stat in continuare sub semnul factorilor care i-au incurajat dezvoltarea spectaculoasa din 2007", a afirmat Guenter Vosskaemper, directorul general Praktiker Romania.
Anul trecut, vanzarile celor mai mari retele de magazine de bricolaj au inregistrat un avans de peste 20-30% fata de 2006.
"Din punctul de vedere al marjelor in care se plaseaza cresterile pietei do-it-yourself, trebuie sa ne gandim ca ne aflam intr-o etapa de dezvoltare ce ne va duce la un moment de maturizare a sectorului. Dupa evolutia exploziva din anii trecuti, cand a inceput practic definirea acestei piete, este normal sa ne asteptam la o tendinta de temperare a cresterii. Evolutia pozitiva se va pastra insa pentru urmatorii cativa ani", a explicat directorul Praktiker.
Praktiker este primul retailer de bricolaj care comunica dinamica vanzarilor in prima jumatate a acestui an.
Reteaua si-a planificat un ritm de expansiune de 5 magazine in 2008, doua dintre acestea fiind deschise deja in orasele Deva si Pitesti. Alte locatii vizate in acest an sunt orasele Iasi, Sibiu si Piatra Neamt. Romania a fost una dintre cele mai dinamice piete pentru operatorul german, in primele sase luni ale anului, alaturi de Polonia si Bulgaria. Anul trecut, Praktiker Romania s-a aflat in centrul strategiei de expansiune a retailerului in afara Germaniei.
Retailerul vrea sa ajunga la 30 de unitati in Romania in urmatorii doi ani, prin investitii medii pe magazin de 8-13 mil. euro. Valoarea investitiilor realizate de Praktiker in Romania a ajuns in prezent la aproximativ 220 mil. euro, reteaua avand 22 de magazine operationale.
Accelerarea expansiunii retelei germane in Romania vine pe fondul cresterii concurentei pe piata locala de bricolaj, odata cu intrarea mai multor jucatori de talie internationala. In ultimii doi ani si-au facut aparitia pe piata retelele BauMax, Mr. Bricolage si Hornbach. Pe piata mai activeaza doua retele mari de bricolaj dezvoltate de antreprenori romani, Dedeman si Ambient, dar si Bricostore (Franta), al doilea mare retailer de profil dupa valoarea vanzarilor.
In plus, in acest an reteaua Obi, parte a grupului german Tengelmann, va deschide primele sale magazine in Romania.
Piata locala de distributie a materialelor de constructii, care include si retailul de bricolaj, era estimata la
2-2,5 mld. euro la nivelul anului 2006.
La nivel de grup, pietele din afara Germaniei au sutinut dinamica pozitiva a profitului, in primul semestru al anului, se mai arata in raportul financiar al Praktiker. EBITDA (profitul inainte de plata dobanzii, impozitelor, deprecierii si amortizarii) a crescut cu 20,5% in primele 6 luni ale anului, pana la valoarea de 59,2 milioane de euro, vanzarile mentinadu-se la nivelul raportat pentru prima jumatate a lui 2007.
Grupul detinea la finele lunii iunie 429 magazine, cu 11 mai multe decat in primul semestru din anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO