♦ La raft se văd produse cu cantităţi mai mici faţă de cele cu care consumatorii sunt obişnuiţi.
Fenomenul de shrinkflation, adică reducerea cantităţii produselor fără modificarea preţului, ar putea fi combătut prin reglementarea mai bună a pieţei alimentare şi implicit a cantităţii produselor.
„Pâinea este reglementată ca dimensiune, doar din sută în sută de grame. Nu te poţi juca cu cantitatea. Nu există pâine de 482 de grame. Asta ar putea fi o soluţie şi pentru alte industrii, să nu laşi producătorii să se joace cu cantităţile“, a spus recent Ionuţ Ilie, managing director la Vel Pitar, liderul pieţei de panificaţie din România. El consideră că această scădere nu este o păcăleală, ci un mod al producătorilor de a se adapta la creşterile de costuri.
„Shrinkflation vine din creşterea preţurilor la materii prime şi alte costuri. Producătorul încearcă să rămână competitiv. Nu este o păcăleală. Într-o piaţă competitivă nu poţi trişa, pentru că te vede vecinul şi pierzi. Nimeni nu se gândeşte cum să păcălească consumatorul. Este o nevoie pe care o au producătorii. Ei trebuie să îşi acopere costurile cu veniturile pe care le au“.