Companii

Primii producători care vorbesc despre „shrinkflation“: O soluţie ar fi reglementarea cantităţilor ca la pâine. Nu există pâine de 482 de grame. ANPC vrea să oblige comercianţii să semnalizeze la raft produsele alimentare şi nealimentare care au cantitatea redusă, dar preţul acelaşi

Primii producători care vorbesc despre...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

21.05.2024, 00:05 69

♦ La raft se văd produse cu cantităţi mai mici faţă de cele cu care consumatorii sunt obişnuiţi.

Fenomenul de shrinkflation, adică reducerea cantităţii produselor fără modificarea preţului, ar putea fi combătut prin reglementarea mai bună a pieţei alimentare şi implicit a cantităţii produselor.

„Pâinea este reglementată ca di­men­siune, doar din sută în sută de gra­me. Nu te poţi juca cu cantitatea. Nu există pâine de 482 de grame. Asta ar pu­tea fi o soluţie şi pentru alte industrii, să nu laşi producătorii să se joace cu cantităţile“, a spus recent Ionuţ Ilie, managing director la Vel Pitar, liderul pieţei de panificaţie din România. El consideră că această scădere nu este o păcăleală, ci un mod al producătorilor de a se adapta la creşterile de costuri.

„Shrinkflation vine din creşterea preţurilor la materii prime şi alte cos­turi. Producătorul încearcă să rămână competitiv. Nu este o păcăleală. Într-o piaţă competitivă nu poţi trişa, pentru că te vede vecinul şi pierzi. Nimeni nu se gândeşte cum să păcălească consu­matorul. Este o nevoie pe care o au producătorii. Ei trebuie să îşi acopere costurile cu veniturile pe care le au“.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro